11 Aralık 2006 Pazartesi

KAŞAR PEYNİRLİ VE ACI BİBERLİ BİSKÜVİ

LKaşar Peynirli Bisküvi2

Bu hafta şirketimizde UNICEF haftası.Önlenebilir hastalıklar nedeniyle dünyada ölen milyonlarca çocuğa biz de bir el uzatmak için şirket içerisinde koordine olduk ve bu haftayı global olarak UNICEF faaliyetlerine adadık.Bugün şirketimiz bünyesinde bir kermes organize ettik.Elde edilen geliri UNICEF hesaplarına aktaracağız.Bu kermeste satılmak üzere ben de birkaç şey pişirdim dün.Bunlardan biri Sevgili Zuhal Yalçın'ın bloğunda geçenlerde okuduğum sevimli bisküviler..Tarifi birebir uyguladım ve bence sonuç gayet güzel oldu..
Bugün biküvilerim sanırım beğeni toplayacak :)


Kaşar Peynirli Bisküvi



Malzemeler:


  • 1 paket margarin
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yumurta (sarısı içine , beyazı üzerine sürmek için)
  • 1 tutam tuz
  • Süslemek için çörek otu
  • 1 kase rendelenmiş kaşar peynir
  • 1 tatlı kaşığı acıbiber salçası
  • Yaklaşık 4-5 bardak un (Aldığı kadar un)

Oda sıcaklığında yumuşamış margarini, sütü, kabartma tozunu, yumurta sarısını ve tuzu bir kaba koyup yavaş yavaş un ekleyerek, ele yapışmayacak şekilde kıvamlı bir hamur elde edene kadar yoğurun.

Hamur kıvamına gelince, iki parçaya ayırın.Bir tanesine kaşar peynirini, diğerine acı biber salçasını ekleyin ve tekrar yoğurun.

Daha sonra her iki hamuru da streç filme sarıp , yaklaşık 25 dk kadar dinlendirin.

Tezgahınıza un serpip hamurları yaklaşık 0,5 cm kalınlığında açın ve ister kurabiye kalıplarınızla ister bir çay bardağı ile şekilendirin, yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsinize aralıklı olarak dizin.

Üzerlerine yumurta akı sürün ve çörek otu ile süsleyin.

Önceden 200 derecede ısıtılmış olan fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişirin.

Acı Biberli Bisküvi

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Muge,
Gercekten cok hamaratsin :) Hizina yetisilmiyor, hergun degisik bir seyler goruyorum sitende cok guzel :))))))))
Sevgiler...

Yemekbahane dedi ki...

Nilgün merhaba,

İltifatın için çok teşekkür ediyorum.Benim için gerçekten bir terapi bu.Sık sık ziyaretin ise beni çok sevindiriyor.

Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Surekli yenilenen ve tarifleri guzel olan bir siteyi elbette ziyaret edecegim :))))))
Suprizinin ne oldugunu bekliyoruz bu arada :))))
Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails