13 Aralık 2006 Çarşamba

FIRIN MAKARNA

Fırın Makarna


Bu hafta güzel bir hafta...Bu cuma günü efsanevi Golden Girls bizim evde toplanıyor. Cuma akşamı şenlik var. Evde tam gaz bir hazırlık söz konusu. Cumartesi günü Sıla ile hazırlıkları yapabilmek için Euroflora ya gittik.
Euroflora'ya ne zaman gitsem zaten kendimi kaybediyorum.Hemen hemen her yılbaşı öncesinde gidiyorum ama herseferinde de elim boş çıkamıyorum malesef!!!
Yine çam ağacım için süsler, dekoratif objeler, sepetler vs.. aldıktan sonra eve gidip evin tamamın yılbaşı konseptine bürümek için sabırsızlanmadım desem yalan olur, nitekim eve girer girmez işe koyuldum ve şu anda ev tam bir yılbaşı şöleni havasında :)
Bu arada Sıla ile harika bir yerde yemek yedik cumartesi günü onu da anlatmadan geçemeyeceğim...
FICCIN'a gittik...Çerkez mutfağının lezzeti zaten dillere destandır bilirsiniz. Çerkezlerin iyi yemek yaptıkları da hep söylenir.Çerkez mutfağından birkaç örnek yemişliğim vardı ama Fıccın'da yediklerim bir ömre bedeldi diyebilirim.O kadar lezzetliydi ki anlatamam.Önce Fıccın yedik.Fıccın bir nevi etli ekmek, ama lezzeti tartışılmaz, süper!! Sonra Ispanaklı Velibah .. O sanırım favorimdi.. Gözlemeye benziyordu.Son olarak da kıymalı çerkez mantısı getirdiler..Artık düşünün ne kadar yediğimi :o) Sizin için mantının resmini bile çektim...Üzerine de bir şekerpare ve tavşankanı çay... Ohhh yeme de yanında yat diyemiyorum çünkü hepsini afiyetle yedim :o)
Konu nerden nereye geldi , aklımı yemekle bozmak üzereyim galiba , bağışlayın ....
Cuma akşamı diyorduk ..
Evet, cuma akşamı için evin dekorasyonu tamam...Ağaç kuruldu, senede bir ay kullanılan tüm örtüler çıkarıldı..Mumlar konuldu..Hediyeler için sepetler hazır...Bu akşam da tatlıları hazırlamaya başlıyacağım çünkü pizza ve şarap konseptimiz var bu ay.
Bu hummalı çalışma nedeniyle dün akşam yine makarna akşamıydı :) Zaten Engin'in canına minnet...Bari fırın makarna yapayım da bir değişiklik olsun dedim...Bilmeyenler için işte tarifi...

Malzemeler:

  • 1 paket makarna (ben fiyonk makarna kullandım)
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 4 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 tepeleme yemek kaşığı un
  • 3 bardak ılık süt
  • 1 yumurta
  • 1 kase rendelenmiş kaşar peynir
  • tuz, karabiber
Makarnayı tuz ve margarin ilave ettiğiniz kaynamış suda yumuşayıncaya kadar haşlayın, yumuşayınca makarnanızı süzün.

Beşamel sos için, başka bir tencerede tereyağını eritip, unu ekleyin. Unu kokusu çıkana kadar tel çırpıcı ile karıştırarak kavurun. Un, hafif bir sarı renk alınca sütü yavaş yavaş ilave edin, sütü eklerken karıştırmaya devam edin.Tuz ve karabiber ekleyip, koyu bir kıvam alıncaya kadar karıştırın.Muhallebi kıvamına gelince ocağın altını kapatın ve sosunuza bir yumurta kırıp, hızla karıştırmaya devam edin.

Hazırladığınız sosu pişen makarnanız ile iyice karıştırın.Isıya dayanıklı bir fırın kabına karışımı dökün ve üzerini kaşar peynir rendesiyle iyice örtün.

Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında makarnanızın üzeri kızarana kadar pişirin.

Not:Eğer peynirli yapmak isterseniz ufalanmış beyaz peyniri, beşamel ve makarnayı karıştırırken ekleyebilirsiniz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails