8 Aralık 2006 Cuma

GÖKKUŞAĞI TOPKEK

Gökkuşsağı Keki

Dün aldığım güzel hem de çok güzel bir haber nedeniyle mutfağa girmeye karar verdim bu sefer de:)
Bana bahane bulmak çok kolay gördüğünüz gibi..Aldığım haber gerçekten çok güzel bir haber, sizlerle ilerki günlerde paylaşacağım...
Bu haberi kutlamak için ne yapmalıyım diye düşününce şöyle cıvıl cıvıl olmalı dedim içimden.Mutluluğu temsil etmeli.
O zaman aklıma geçenlerde bir blogda gördüğüm renkli topkekler geldi aklıma.Kendi kek tarifime uyarladım ve sonuç olarak gayet sevimli minik kekciklerim oldu...

Gökkuşağı Keki2



Malzemeler:

  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı tozşeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • renkli gıda boyaları
  • damla çikolata

Yumurta, tozşeker, sıvıyağ ve sütü köpük köpük oluncaya kadar çırpın.Un ve kabartma tozunu ayrı bir kaba eleyin ve daha sonra diğer malzemelere ekleyerek çırpmaya devam edin.Hazır olan kek karışımını 3 ayrı cam kaseye bölüştürün ve herbirine istediğiniz bir renk toz gıda boyasından kürdanın ucu ile bir parça katın ve karıştırın.

Muffin kalıbınızı iyice yağlayın ve üç ayrı renk kek karışımını üst üste kalıbın bölmelerine dökün.Birkaç tane damla çikolata ile en üstünü süsleyin.Önceden ısıtılmış 170 derece fırında yaklaşık 20-25 dk kadar pişirin.

Not1:Pişip pişmediğini keklere bir kürdan batırarak kontrol edebilirsiniz.Kürdanın kekin içerisinden kuru çıkması gerekmektedir.

Not2:Bu karışımdan yaklaşık 15 adet muffin çıkmaktadır.

Afiyet olsun !!!

3 yorum:

Adsız dedi ki...

CANIM ARKADASIM,

O SUPRIZI ACIKLADIGINDA BEN SENDEN DAHA HEYECANLI OLACAGIM KESIN !!!
SUPER OLMUS TADI DA GORUNTUSU KADAR MUHTESEM. ELLERİNE SAGLIK , YERKEN BILE INSAN DUYGULANIYOR :))
SENI SEVIYORUM CANIM ARKADASIM !!! SULE ONCU (SUSU)

Yemekbahane dedi ki...

Şuşu kuş,
Bu habere bu az bile :)
Sen beni açıklayınca gör ....
I LOVE YOU ALL ;)

Adsız dedi ki...

kızlarr.....

bende biliyorum desem.. yaa cok heyecanlı.. ilk defa cevremden birinin teeeeeeee basından sonuna gorcem desem:)
ay 15 aralık diyorum... baska birsey demiyorum..

kocaman opuyorum sizi....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails