25 Aralık 2006 Pazartesi

HİNDİSTAN CEVİZLİ ÇİKOLATALI PASTA

pasta5

Golden Girls toplantımızda yaptığım pastanın tarifini sizlere yazmamıştım henüz...Bu pastanın hindistan cevizi ile kaplanma aşaması dışında birebir tarifini sevgili PASTACI Burcu'nun doğumgününde kendisi için yaptığı pastanın tarifinden aldım...

Pandispanya için malzemeler: (Bu tariften iki adet pandispanya elde edilmektedir)

  • 6 adet yumurta (oda sıcaklığında bekletilmiş)
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı sıvı vanilya + ve isteğe bağlı bir çorba kaşığı ameretto aroması (Ben bunları bulamadığım için toz vanilya kullandım)
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 5 çorba kaşığı toz kakao
  • 400 gr bitter küvertur çikolata (benmaride eritilmiş)- Ben sütlü kullandım, pek bitter sevmem de :)
  • 5 çorba kaşığı yoğurt - Ben sadece normal yoğurt kullandım, süzme evde yoktu
  • 1 su bardağı sıvı yağ
Arasına sürmek için krema

  • 1 paket kakaolu cremole
  • 500 ml süt

Üzerine sürmek için krema

  • 200 ml (1 küçük paket) sıvı krema,
  • 250 gr küvertür çikolata - ben yine sütlü kullandım

Süslemek için

  • Bolca hindistan cevizi

pasta1

Yumurta,şeker , vanilyayı kremsi bir kıvama gelinceye kadar çırpın. Un, kakao ve kabartma tozunu ayrı bir kapta eleyerek karıştırın.Yumurtalı karışıma sırasıyla eritilmiş çikolata, yağ ve yoğurdu katarak karıştırın. Kuru malzemeleride ekleyip homojen bir karışım elde edinceye kadar çırpın.Karışımımızı ikiye bölüp yarısını bir kaba yarısını diğer kalıba döküp önceden 180 derecede ısıttığınız fırınımızda yaklaşık 50 dakika pişirin.

Burcu'nun da belirttiği gibi ben de pandispanyaları bir gün önceden pişirdim.Soğuduktan sonra streçe sardım ve o şekilde bir gece muhafaza ettim.Daha sonra ertesi gün her iki pandispanyayı da METRO grossmarketten satın aldığım ortadan muntazam kesilmesine yardımcı olan keskin tel ile iki eşit parçaya böldüm.

Önce dış kremayı hazırlayıp, buzdolabında bekletin.Çikolatayı eritip, soğuk kremaya ilave edin ve sertleşinceye kadar çırpın.

Arasında sürülecek krema için de cremole ve soğuk sütü çırparak hazırlayın.Pandispanyanın tüm katları arasına bolca sürün. Buzdolabında beklettiğiniz kremayı pastanın her yerine sürün.

Daha sonra bol hindistan cevizi ile üzerine ve yanlarına gelecek şekilde pastayı iyice kaplayın.
Ben araya sürdüğümüz cremoleden bir parça ayırıp en üste de süsleme yaptım.

Bir gece bekletip ertesi gün servis ettim. Tadı harikaydı.Tarif için Burcu'ya çok teşekkür ediyorum.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

magicim, pasta tek kelme ile muhtesemdi!!tadi hala damagimda..ellerine saglik..
gamze

Adsız dedi ki...

ohh oh şahane olmuş pastanız ... Aşağıdaki kurabiyelerede bayıldım.. Ellerinize sağlık ...

Takipçinizim ..

Sevgilerimle ...

http://misss.blogcu.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails