15 Mart 2013 Cuma

TAHİNLİ & CEVİZLİ KURABİYE

Tahinli & Cevizli Kurabiye

Tahinli tatları hep severim. Sizlerle daha önce tahin helvalı kek ve hazır yufkadan yapılan ruloların tarifini paylaşmıştım. Bu kurabiye de çok lezzetli oluyor. Üstelik çok çabuk pişiyor. Çatlak çatlak görüntüsü ise benim için pek cezbedici..

Malzemeler:
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1/2 su bardağı tahin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı ince çekilmiş ceviziçi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • aldığı kadar un
Yapılışı:
  • Derin bir kaba un dışındaki tüm malzemeleri koyuyoruz. 
  • Aldığı kadar un dememin sebebi tahinin yağ miktarının kullandığınız markaya göre değişebilecek olması. O nedenle kulak memesi kıvamında elimize yapışmayacak bir hamur elde edene kadar un ilave ederek hamuru yoğuruyoruz.
  • Fırını 170 derecede ısıtıyoruz.
  • Bir tepsiye yağlı kağıt serip hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartarak yuvarlayıp yerleştiriyoruz.
  • Isıttığımız fırında kızarana kadar pişiriyoruz.
Not: Çok hızlı piştiği için kontrollü olmanızı öneririm.

Afiyetle & sağlıkla,

4 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

ellerine sağlık. nefis görünüyor....
sevgilerimle,
bloğunu çok beğendim takibe aldım...
banada beklerim...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

ah birde cocuklar sevse tahinli seyleri,elinize saglik nefis bence nefis!

yazan cafe dedi ki...

bloğunuz cok başarılı banada beklerim http://yazancafe.blogspot.com/

TuruncuTatlar dedi ki...

gevrek gevrek gel beni ısır diyor ellerine sağlık sevgiler..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails