7 Mart 2013 Perşembe

ÇOCUKLARLA KURABİYE ATÖLYELERİ YAPIYORUZ


Keşke herkes sevdiği şeyleri yapabilse dedik geçen yazıların birinde. Bu yazının ardından içimdeki enerji sevdiğim şeyleri yapma cesareti verdi bana. Uzun yıllardır pasta ve kurabiyelerin içindeyim biliyorsunuz. Keyifle takip ettiğim bir çok blogger arkadaşım var, bu işi meslek haline çevirdiler. Benim kurumsal hayattaki mesaim evde yarı zamanlı yaptığım pasta atölyesi sürecimi etkiledi ama içimden o zevki elbette söküp atamadı.
İşte şimdi bir anne olarak en sevdiğim iki şeyi çocuklar ve renkli pasta dünyasını bir araya getiriyorum..
Çocuklarla kurabiye atölyesi yapıyorum.

Piyasada bazı büyük mutfak okullarında, atölyelerinde de bu seanslar yapılıyor. Ancak ben bunun biraz daha farklı, biraz daha özel olmasını istedim. 
Bizim atölye çalışmalarımız, çocuğun kendini güvende hissettiği, kendi mekanında gerçekleşiyor. Yani kendi evinde.. Bu çalışmanın sadece kurabiye yapmak üzerine olmaması adına fark yaratıyor. 

1- Çocuğun aidiyet, yönetme, yönlendirme, ilişkilendirme becerisi adına son derece fark yaratan bir durum, kendi evinde olması. Çocuk dışarıda bir atölyeye gittiğinde sadece yönetilir ve yönlendirilir durumdayken kendi evinde yönetir ve yönlendirir duruma geçebiliyor. "Kaşık nerede Doruk?" "Dur şu çekmecede galiba Müge" "Anne bizim kaşıklarımız nerede duruyor? Ben vericem, beeenn!" Bunlar Doruk ile yaptığımız atölyeden bir kaç cümle..

2-Konsantrasyon becerisi gelişiyor. Yaklaşık 2 saatte 4 faklı konu başlığında 30'ar dakikalık aşamalar yapıyoruz. Yoğurma - Kesme - Süsleme - Paketleme .. Bütün bu aşamalar içerisinde çocuğun
konsantrasyonunu itina ile yönetiyorum. İlgisini çekecek unsurları ön plana çıkartıyorum.

3-Algı ve uygulama kabiliyeti .. Ben gösteriyorum o algılıyor.. yapıyor.. Ne algıladığı çok önemli.. Unutmayın çocukların algıları mesaj doludur, yaptıkları da..

4-Renk, Şekil, Sayı ve Ebat Bilgisi .. "Müge ben yuvarlak kalıpla kesmek istiyorum!" "Doruk, bu çiçeği sarı yapalım mı ne dersin?" "Küçük kalıpla kestiklerin bu tepsiye, büyük kalıpla kestiklerin bu tepsiye" "Hadi 2 tane de balık kalıbı ile kes"

5-Hayal gücünü ifade etme ve şekledebilme yeteneği ... Kurabiyeyi süslemek hayal gücü ister, tasarlarsınız ve onu şekillendirirsiniz. Bunu çocukların hayal gücü ile yapmak o kadar keyifli ki.. "Bu kelebeğin kanadında kuş olsun olmaz mı?"

6-Üretmenin verdiği keyif ... İçinde bulunduğumuz tüketim dünyasında bir çocuk için daha güzel ne olabilir, üretebileceğini öğrenmekten başka? "Bunu sen yaptın, başardın ... " O suratı görmeyi seviyorum..
7-Paylaşmaya teşvik .. Bireyselden toplumsal yaklaşıma geçiş.. Bu kurabiyeleri kiminle paylaşacağını soralım.. Bakalım ne diyecek ?

 Veee... elbette el göz koordinasyonu...

Bütün bu artı yanları ile çocucuğunuzun keyifli bir aktivite yer alması fikri nasıl geldi sizlere?

5 yaş ve üzeri çocuklarla kurabiye atölyesi planlamak için benimle irtibata geçebilirsiniz.
yemekbahane@gmail.com

Not: Tek seferde maksimum 3 çocukla grup çalışması yapabiliriz. Çocukların birbirini tanıyor olması dersin etkinliği adına önemli.



3 yorum:

Unknown dedi ki...

aaa süpermiş benim kuzu daha küçük ama bu durum için:) fikri çok sevdim çok başarılı ol emi:)istediğin gibi olsun herşey.

Dışavurum dedi ki...

Harika bir atölye! Yaş sınırı var mı? Yani kaç yaştan itibaren başvurabiliriz?

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Ne güzel bir haber bu:)) Ben kaçırmışım:) Yolun açık olsun Mügecim:) Keyifli çalışmaların olsun hep! Öperiz:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails