29 Mart 2010 Pazartesi

YULAFLI & MÜSLİLİ KURABİYE

yulaflı & müslili kurabiye


1 kg süt ile ne yapılır ?

a) sütlaç
b) tavukgöğsü
c) jimnastik
d) hepsi

Bu seçeneklerde bir tuhaflık var sanıyorsanız, yanılıyorsunuz. Cevap "d" hepsi :)
Fiziktedavi esnasında dizimi kuvvetlendirmek için yaptığım ağırlık çalışmasını fizyoterapistim evde de yapmamı isteyince, bu ağırlığı nasıl evde temin edeceğimi düşündüm. Nedense kendimi buzdolabının önünde buldum ve 1 lt süt kutusu gözüme çarptı. Bir poşete koyup bileğime taktım ve hooopp 1-2 aşağı yukarı :) İşte benim bulduğum ağırlık da böyle olur ... Neymiş 1 lt süt kemikleri güçlendirme için birebirmiş..:)

Kurabiyemize gelirsek masum sayılabilecek bir tarif diyebiliriz. Tadı ise gayet güzel, pirinç patlaklıymış hissi veriyor. Ben kalorisiz olsun diye yaptım ama kapış kapış gitti.

kurabiye


Malzemeler:
  • 1 kase iri dövülmüş ceviziçi
  • 170 gr tereyağ (oda ısısında yumuşamış)
  • 1 su bardağı esmer şeker
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 3/4 su bardağı un
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 2 su bardağı yulaf
  • 1 su bardağı kuru meyveli müsli


Fırınımızı 180 derecede ısıtalım.
Tereyağ ve şekeri çırpalım. Krema kıvamına gelince yumurta ve vanilyayı ekleyelim. Un-karbonat-tuz ve tarçını bir kasede karıştırıp yumurtalı karışıma ilave edelim. Son olarak yulaf, müsli ve ceviziçini katıp bir kaşık yardımı ile hamur haline getirelim.
Ele yapışan bir hamur olacaktır. Fırın tepsisine pişirme kağıdı serip bir kaşık yardımı ile tepsiye kurabiye harcından aralıklı olarak koyalım. (yaklaşık 20 kaşık çıkacaktır, büyüyüp genişliyorlar çok yakın dizmemekte fayda var) Ellerimizi hafif ıslatıp üzerlerine bastırıp düzleştirelim, form verelim.
Isınan fırında 12-15 dk kadar üzeri pembeleşinceye kadar pişirelim. Pişince soğumaya bırakalım, soğuduktan sonra tepsiden alıp servis yapalım. Soğumadan almaya kalkarsanız dağılacaklardır.

Afiyetle, sağlıkla

15 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

yemekbahane,bu kurabiyeler şahane. Tam bu aralar istediğim şey. eline sağlık :)

nesrin galatalı dedi ki...

harika görünüyorlar, ellerine sağlık, yarın denesem mi

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim eline sağlık gerçektende yemek bahane kurabiyeler şahane ...

umutluhayat dedi ki...

enfes görünüyor kurabiyeler ellerinize sağlık

Kırmızı Mutfak dedi ki...

Müge süpersin çok güldürdün beni :)) Kurabiye süper ama ben tavukgöğsü tarifi istiyorum, hem de acilen!! :))

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

kurabiyeler nefis ellerine sağlık.sevgiler.

Yemekbahane dedi ki...

Ayyy kurabiyeyi beğendiğinize çok sevindim.
hahahha güldürdüm dimi sizi :)
Kırmızı Mutfakcım, dur sana hemen tavuk göğsü ediverip tarif yazıvereyim :)

Güzel kalın

Burcu Çalışkan dedi ki...

MÜGEEE fotograflar pek güzel bakıyorum bu aralar, kurabiyeyide gelip yeme şansım vardır herhalde :))

Sevil Şahin dedi ki...

mügecim artık gün güne iyiye gidiyor olmana çok seviniyorum canım.
Çok şükür eski haline bir an önce döneceksin allahım acil şifalar versin sana
kurabiyeler ise neden hemen tükendi belli süpoer olmuş
ellerine sağlık afiyet bal olsun
bir kaç gündür çok yogundum ziyaret edemedim sayfanı kusura bakma arkadaşım sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

yıllardır evdeki yulafları bu şekilde değerlendirmek isterim. Ancak halen kısmet olmadı bir kurabiye yapmak, yulaflar gider yulafler gelir benim bu planım hiç değişmez:)
Ellerine sağlık

Ordanburdanhayattan dedi ki...

sanırım bu aralar sadece bu kurabiyeler yapılabilir bizim evde de. çok güzel görünüyorlar hem de zararsız sınıfından. ellerine sağlık

Yemekbahane dedi ki...

Burcucum fotoğraflara yorum yapıyosun ya valla kendimi bir halt hissetmeye başlıycam
bilesin :)

Sevilcim, sen ne düşünceli insansın canım benim.. yorumun için çok teşekkür ediyorum.

Pınarcım, yap canım bitir yulafları..güzel olacaktır.

Yasemincim, bu dönemi bunlarla geçiştiricez başka çare yok.

Sevgiler
Müge

sarımutfak-hande dedi ki...

kurabişler harika canım
ellerine sağlık
çikolatayı da kararında yemek lazımmış demek iyiki yiyorum o zaman ben:))))))

durutarifler dedi ki...

Süperrrr. Ellerine sağlık.

İyi hafta sonları

Aysenur - Kekevi Blog dedi ki...

Merhaba Muge,
Yag ve sekerin cirpilarak baslandigi kurabiyelerden biri tarifiniz. Bu kurabiyelerde tereyagi yerine margarin kullandiginiz zaman karisimin kabarmasinda sorunlar oluyor margarinin su ihtiva etmesinden dolayi. Siz tarifte boyle bir sorun yasadinizmi? Bunu merak ettim. Tarifleriniz icin ayrica tebrikler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails