3 Mart 2010 Çarşamba

KAPUSKA

kapuska



Nerdeyim ? Burdayım... Yazacak birşeyim yok, gündelik herkesin evinde pişenler dışında bir yenilik yok mutfağımızda.

Nasılım ? İyiyim ... Hergün fiziktedaviye gidiyorum. Dizim hala bükülmüyor. Kaybedince anlıyor insan meğer lazımmış çömelmek, bağdaş kurmak.. Bunları geçtim, merdiven çıkmak, otururken ayağını uzatmadan dizlerini bükebilmek... Olacak elbette diyor doktorum ama acı çekmen lazım, uğraşman lazım... Acı mı ? Çekiyorum vallahi.. Bağıra bağıra kıvırttırıyorlar, gözümde yaş kalmadı artık...

İşte benden haberler böyle dostlarım..
Gelelim kapuskaya :)
Kış geldi mi lahana tutkum tavan yapar benim. Dolmasını da severim tabii ama kapuska bir başka, hele de bol acılı ise ...
Laf aramızda zayıflamaya da iyi gelir :) lahana bilirsiniz..O zaman ne duruyoruz, pişirelim, bol bol tüketelim. Ben kıymasızının tarifini vereceğim, arzu eden kıyma ya da kuzu eti de ilave edebilir.

Malzemeler:

  • 1 adet sert yemeklik lahana
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 1,5 yemek kaşığı domates salçası
  • Tuz , kırmızı pulbiber (acıseverler bol koyabilir), karabiber
  • 1 adet Maggy tavuk bulyon (arzu etmeyen koymayabilir)
  • 2-3 kaşık sıvıyağ (Tercihen zeytinyağ)
  • Sıcak su

Lahanalarımızı yıkayıp ince ince kıyıyoruz. Soğanları ince ince doğruyoruz. Tencereye yağı koyup soğanlarımızı sotelemeye başlıyoruz.(Kıyma ya da et ilave etmek isteyenler bu aşamada ekleyebilirler.) İyice pembeleşince, salça, karabiber, tuz, bulyon ve pulbiberi ekliyoruz. İnce kıydığımız lahanaları da ilave edip , karıştırarak tencerenin kapağını kapatıyoruz.Yaklaşık 10-15 dk, zaman zaman karıştırarak lahanaları kavuruyoruz. Bu aşamadan sonra azar azar (1 çay bardağı) sıcak su ilave edip kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. Arada kontrol edip suyu bittikçe yine bir miktar su ilave edip pişirmeye bırakıyoruz. Suyunu birden vermememizin sebebi lezzetini kaybetmemesini sağlamak. Lahanalar iyice yumuşayıncaya kadar suyunu kontrol ede ede yaklaşık 1 saat pişiriyoruz. (Ne çok sulu olacak, ne de susuz kalacak)

Nasıl tabir ama :) ne sulu .. ne susuz...

Afiyetle, sağlıkla



19 yorum:

My Turkish Kitchen dedi ki...

Acil sifalar diliyorum.
iffet

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

harıka görunuyro ellerıne saglık canım

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim inan hepsi geçecek çok sıkıntılı biliyorum. Biraz daha sabır.Kapuska tarifin bana çok eskileri hatırlattı. Babam sevmediği için annem pişirmezdi.Babamın tedavi için hastanede yattığı bir zaman annem bize pişirdi o günden beri çok severek yerim. Eline sağlık.Sevgiler.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

acil şifalar diliyorum sana, insan gerçekten kaybedince kıymetini anlıyor sağlığın. kapuska da mis gibi görünüyor.ellerini sağlık

Unknown dedi ki...

Ayyy...Ne kadar özledigimi farkettim, uzun zamandir yememistimmm,,, Ellerinize saglik... Sevgilerimle,

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık.sevgiler.

Delfina ; dedi ki...

İyileşeceksin inşallah canım,tedavine devam ettikçe daha iyi olacaksın...sevgiler,

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Dediğiniz gibi lahana gerçekten çok faydalı, kapuska olarak çok sevmem ama bu güzel sunumdan sonra canım çekti. Mevsimi geçmeden yapsam iyi olur, kızım için de sarmasını yaparım. En kısa zamanda sağlığınıza kavuşmanız dileğiyle... Sevgiler.

Naile dedi ki...

Müge'ciğim, inşallah bu çektiğin sıkıntılar başka ve daha büyük sıkıntıları defediyordur başınızdan. Allah acına sabır ve rahatsızlığına acil şifalar versin.

sevgiler..

Betül KAVAL dedi ki...

KEŞKE KAYBETMEDEN BİLEBİLSEK AMA YAPAMIYORUZ İŞTE...

KAPUSKA ENFESS GÖZÜKÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK CANIM. BENDE BOL ACILI SEVERİM. BİDE EŞİM SEVSEYDİ İYİ OLACAKTI HER SEFERİNDE 1 LAHANANIN GERİ KALANINI NASIL TÜKETİRİM DİY DÜŞÜNMEK ZORNDA KALMAZDM))

SEVGİLER

Unknown dedi ki...

inaşallah tez zamanda iyleşirsin.geçmiş olsun.

Behiye Sönmez dedi ki...

işallah kısa süre de iyileşirsiniz..

kapuska da çok güzel gözüküyor,ellerinize sağlık:)

Yemekbahane dedi ki...

Teşekkür ediyorum sağlık temennileriniz için, sağolun!!!

Kapuskayı beğenmenize çok sevindim, çünkü koyup koymama konusunda bir hayli tereddütlüydüm doğrusu :)

Sağlıkla kalın,

Yasemin dedi ki...

bahanem e kosta gel artik :D hani kosamiyosan ben tankimla gelem seni alem ole gel.. ama goruselim gari ozledim.. bu arada kapuska guzel ama foto daha guzel ;) optum seni cok!

Özlem dedi ki...

Müge'cim,
çok geçmiş olsun, biraz zaman alacak herhalde ama doktorlar düzelir diyorsa moralini bozma, düzelecektir. Senin kadar vahim durumda olmasam da, dizimi sakatladığım için, nerdeyse 3 haftadır ben de evdeyim, hiç bi iş yapmadan uzanıp duruyorum. Dediğin gibi insan değerini kaybedince anlıyor.
Sana acil şifalar diliyorum.

Kapuskan da çok çekici duruyor bu arada, ellerine sağlık canım.

Sevgiler

Federica Simoni dedi ki...

ottimo questo piatto!!

YeMeK vAkTi dedi ki...

sayende ilk defa kapuska yaptım...tabi annemlerin yaptığı böyle olmaz kemikli et,bol kuru biber,ve lahanalar iri iri.Ben böyle yaptım ve çok sevdim yanlız düdüklüde pişirdim az suyla 10 dk.vakit olmayınca ama çok sevdim sağol hatırlattığın için geçmiş olsun

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Ellerine sağlık canım, ben lahanayı sadece kapuska ve salata için alıyorum. Kapuskanın içine annem bulgur da eklerdi.

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmmm şöyle acılı acılı bayılırım yani ellerine sağlık canım
sevgilerimle

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails