1 Eylül 2009 Salı

İFTAR SOFRASI

Cuma akşamı iftara misafirlerim olduğundan bahsetmiştim. Çarşamba akşamı yapılan alışveriş ve perşembe günü hazırlanan yemekler ile cumaya vardık çok şükür. İşyerim evimden birrrrr haayyyyliii uzak :) olduğu için , kendimi riske atmadan soframı bile perşembe akşamından kurup hazırladım. Ne zamandır kullanmayı dört gözle beklediğim yeni aldığım suplalarımı (büyük dekoratif tabak) kullanmak sonunda nasip oldu. Anneciğimin bir zamanlar vitrin örtüsü olarak kullandığı benim kumaş peçeteye çevirdiğim nadidelerim de bir güzel ütülenmişti. Evdeki peçeteliklerden seçemeyince tabaklara uygun dore rafyaları kurdele şeklinde bağladım. Ve sofram cuma gecesine hazır duruma geldi. İyi ki de hazırlamışım, eve vardığımda sadece 30 dk kalmıştı iftar vaktine. Tabii beni bir hayal edin :) Engin'in dediği gibi vızır vızır :)

Tüm menüyü bir fire ve bir ilave ile hazırladım. O ne ? demeyin :) Mücver yapacaktım, yetişmedi. Ama güveçte arpacık soğan ile konuyu dengeledim sanırım :)
Gelen konuklarımın özel bir durumu söz konusuydu. Baş misafir dayısının kuzusu süt ve süt ürünlerine, dana etine alerjik olduğu için menüyü bu yönde şekillendirmek durumundaydım.Yani bu menüde süt-yoğurt-peynir-tereyağ-dana eti yok :)
İftar Menümüzde:
  • Süzme Mercimek Çorbası
  • Zeytinyağlı Taze Fasulye
  • Patlıcan Salatası
  • Közlenmiş Sarımsaklı Kırmızı Biber
  • Fırında Domates Soslu Kuzu
  • Pirinç Pilavı
  • Güveçte Arpacık Soğan
  • Cevizli & Nohutlu Börek - Domates Sos ile
  • İftariyelik
  • Tatlı olarak Baklava

O telaş ile herşeyin fotoğrafını malesef çekememişim. Buna bile güldüler:) Ezan okunmuş ben, "durun ! yemeyin!" diye etrafta kamera ile dolanıyorum :)
Birçok şeyin fotoğrafını o akşam çekemeyince kalanların fotoğrafını bir ertesi gün çekebildim. Tabii kalanların :)


Bu arada bilmem farkediliyor mu ama fotoğrafçılık kursuna başladım cumartesi günü. Et, çorba ve böreğin fotoğrafları kurs sonrasında çekildi:)

Bakalm bu önümüzdeki 5 hafta neler değiştirecek?
Ama cidden önemli bir konu şu ki, üşenmemek lazım.. Tabağa at, çek olmuyor :)
Bir sonraki yazımda seveceğinizi umduğum cevizli&nohutlu böreğin tarifini paylaşacağım.
Afiyetle,

8 yorum:

Betül KAVAL dedi ki...

herşey mükemmel gözüküyor müge ellerine sağlık cnm.

sevgiler

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Sofran harika olmus. Fotograflarda guzel cikmis. Ellerine saglik.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

valla harikasın, bu kadar kısıtlı zamanda bravo demek gerek. biraz da fotoğrafçılık tüyolarından bahset arada bence hepimizin işine yarar. ellerine sağlık

Sevil Şahin dedi ki...

MÜGECİM ÇALIŞAN BİR BAYAN OLUNCA MİSAFİRLERİMİZİ AGIRLAMAK GERCEKTEN ZOR OLUYOR BİLİRİM BENDE HEP SENİN GİBİ YAPARIM BİR GECE ÖNCEDEN HERSEYİ HAZIRLAR MİSAFİRLERİME SUNARIM BRAVO SANA MÜĞECİM HERSEY HARİKA OLMUŞ ELLERİNE SAGLIK
FOTORAFCILIK KONUSUNA GELİNCE BENCEDE EN İYİSİNİ YAPMIŞSIN BAŞARILAR DİLERİM
SEVGİLER

Hülya dedi ki...

Çok şık bir sofra ellerine sağlık

Nur Vural dedi ki...

Müge fotoğrafçılık kursu kesinlikle farketmiş.

Bende mi başlasam acaba?

Sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Arkadaşlar teşekkür ediyorum yorumlarınız için.
Fotoğrafçılık tiyolarını edindikçe aktarıcam merak etmeyin :) Gerçi bu konuda ustalar varken bana düşmez ama bir de benim gözümden bakarız objektifin ardından :)
Nur'cum, valla baktım olmuyor, hemen başladım.. Yoksa çok kıskanıyorum canım fotoğrafları güzel olanları :)
Şaka bir yana , kişisel olarak çok istediğim bir gelişim alanıydı. Bakalım umarım sonuçları da güzel olur inşallah
Sevgiler
Müge

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Mügecim o kadarcık zamanda benim elim ayağıma dolaşırdı, maşallah sen pek güzel hazırlanmışsın. Sofra, yemekler şahane görünüyor. Ellerine sağlık canım:).
Sevgilerimle..
aslı

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails