18 Eylül 2009 Cuma

BABY SHOWER PASTASI & SADE PANDİSPANYA

Ramazan ayı içerisinde yazacağım son yazıda yaptığım bir pastaya yer vermek istedim. İlkokula gittiğini günleri dün gibi hatırladığım Sevgili Duygu'nun baby shower partisi için hazırladığım bu pasta, klasik bebek pastalarına dair her ne kadar benzer unsurlar taşıyor olsa da yukarıdaki resimde gözüken o "karpuz dilimi" nedir diye belki içinizden soranlar olmuştur :)

Duygu ve eşi Brandon bebeklerinin adını Summer (Yaz) Damla koyacakları için , yaz mevsimini temsil eden espirili bir detay olarak karpuz dilimi iliştirmemi istediler pastanın bir köşesine. Ben de tam "Summer" ın altına konduruverdim ama inanın şeker pembesi, üzerinde emzikler , kelebekler olan bir pastaya yeşil-kırmızı tonlarda bir karpuz dilimi koyacağım aklımın ucuna dahi gelmezdi :)


26 ve 18 cm'lik iki çemberde hazırladığım pastanın pandispanyasını sade şekilde hazırladım. Duygu'nun talebi ile bu aslında hep ganaj uygulamama rağmen bu sefer krema kullandım.

Bu pasta için 2,5 ölçü pandispanya hazırlığı yaptım.

SADE PANDİSPANYA (20 cm kalıp için)
  • 6 yumurta
  • 170 gr toz şeker
  • 110 gr un
  • 1/2 çay bardağı portakal suyu
  • 50 gr mısır nişastası

Yumurta sarısı ve beyazlarını ayırıp, yumurta aklarını şekerin yarısı ile kar gibi oluncaya ve bıçakla kesilebilecek kıvama gelinceye kadar çırpıyoruz.

Şekerin geri kalanı ile yumurta sarılarını krema gibi oluncaya kadar çırpıp, portakal suyunu ilave edip kaşıkla karıştırıyoruz.

Nişasta ve unu elekten geçirip, tüm malzemeleri biraraya getirip yumurta aklarını söndürmeden tahta bir kaşık ile hafifçe karıştırıyoruz.

Altına yağlı kağıt koyduğumuz çemberimizi fırın tepsisine oturtup hazırladığımız pandispanya karışımını döküyoruz.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pandispanyamızı yaklaşık 25-30 dk kadar pişiriyoruz.

Pandispanyayı rahat kullanabilmek adına bir gece önceden hazırlamak gerekir.

Krema olarak Çilekli Yaz Tatlısı'nda kullandığım kremayı yaptım. Son olarak eklediğim margarini 50 gr'a düşürdüm ve 1 yumurta ilave edip öyle çırpma işlemi yaptım. Bunu da pastayı hazırlamadan 2-3 saat evvel hazırlamamız soğuması ve kıvam alması için gerekiyor.

2 paket krem şantiyi üzerindeki pastalar için kullanılması gereken tarifine göre çırptım ve buzdolabında 30 dk kadar beklettim. Krem şanti hazır olunca yaklaşık 8-10 kaşık kadar hazırladığım kremaya ilave ettim, kaşıkla karıştırdım.

Pandispanyalarımı 3 kata böldükten sonra ilk kata krema ve böğürtlen koydum, ikinci kata da aynı uygulamayı yapıp son katı kapatıp kalan sade krem şanti ile iyice sıvadım. Bu şekilde hazırladığım pastayı buzdolabında 1 saat kadar bekletip sonrasında şeker hamuru kaplama ve süsleme aşamasına geçtim.

Yukarıdaki tarif şeker hamuru ile kaplamadan da misafirler için uygulanabilecek bir pasta tarifi. Buzdolabında bekletme aşamasından sonra bir kat daha krem şanti ile sıvanıp meyve ya da farklı uygulamalarla süslenebilir.


Buradan hepinize güzel bir bayram diliyorum. Ramazan ayının bereketi, bolluğu evlerinizden hiç eksik olmasın.

Afiyetle kalın,


5 yorum:

Eya dedi ki...

Sevgili Mügecigim...cok güzel bir pasta olmus ve bence ayri bir espiri katmis Karpuz dilimi...Mutlu bir Bayram diliyorum...

sevgiler

zehra

Federica Simoni dedi ki...

wow complimenti!! meravigliosa!

şeker pasta dedi ki...

Neşeli 'şeker gibi' bir bayram dileğiyle... Mutlu Bayramlar...

Duygu Phillips dedi ki...

Mügecim,
Harika bir pastaydı. Çok beğendik. Tam istediğimiz gibi olmuş. Karpuz da süper :) Ellerine sağlık

Betül KAVAL dedi ki...

mügeciğim nefis bir pasta ellerine sağlık canım. renginede bayıldım zaten.

geçmiş bayramın mübarek olsun canım.

sevgiler öpüyorum.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails