6 Ekim 2007 Cumartesi

KISA KISA HERŞEYDEN ...

Bu ne başık Müge dediğinizi hisseder gibiyim.. Bugün yazacaklarım ortak paydada pasta tutkumda buluşuyor olsa da konu itibari ile hepsi birbirinden farklı olduğu için bu başlığı yazmaya karar verdim.

Bazı blogları gezerken o kadar güzel fotoğraflara rastlıyorum ki itiraf ediyorum, çok imreniyorum bu yeteneklere.. Esasen yeteneğe iyi makinalar da eşlik edince ortaya kıskanılası kareler çıkıyor yani... Tadı güzel olanı bir de güzel resmetmek daha da keyif veriyor çünkü okuyucuya daha güzel yansıtma şansınız oluyor.

Ben açıkçası Yemekbahane'de vasatın biraz üstünde fotoğraflar yayınlayabiliyorum. Ne makinam çok profesyonel ne de fotoğraf çekme konusunda detaylı bilgi sahibiyim. Sadece gördüğümü yansıtıyorum o kadar ... Ama bu kadar olmamalı...İşte bugün en azından doğru bir bilgi ile fotoğraf çekme yönünde az da olsa bir şeyler öğrenme fırsatı yakaladığım Fotoğraf Atölyesi'nin düzenlediği Temel Fotoğraf Semineri'ne katıldım. İki saat hiçbir şey için yeterli değil tabii ki ancak en azından kendime birkaç ipucu edinmiş oldum...Bakalım bundan sonraki fotoğraflara bunu yansıtabilecek miyim ?



Örneğin bu fotoğraf bir felaket örneği ... Tabi gecenin bir körü mutfaktaki loş ışıkta, hiç bir kompozisyon yaratmadan ????!! (bana bak sen hele, laflara bak) pastayı öylece masaya oturtum çat diye resmini çekersem bu sonuçla karşılaşmam hiç de süpriz bir durum olmuyor...


Ama bundan sonra bugün öğrendiklerimi uygulayacağım ve sizlerin gözlerinizi bu şekilde yormayacağım :)

Yukarıdaki pastamıza gelince bir Burcu, Aylin ve Müge ortak yapımı olmakla beraber geçenlerde Burcu'nun her zamanki gibi kırmadan gelip tekrar benimle ve bu sefer Aylin'le de vaktini geçirmesi sonrasında tamamlandı.

O gün Aylin'in isteği üzerine royal icing ve şeker hamuru ile kurabiye süsledikten sonra benim ricamla da koltuk kısmına kadar Burcu ile oluşturduk. Burcu bizi bizimle başbaşa bırakıp gidince kaplama işi bana kaldı. Hamur ortadan çatlayan merdanemin azizliğine bir hayli uğradı. Aylin ile birkaç figürü çalıştık ve gerisini ben tamamladım.

O gün merdanemin başına gelenlerden sonra bugün kendimi attım Kadıköy'e... Önce Duygu Ticaret'e gittim, sonra da Bilko'ya ... Yeni bir merdane, kelepçeli kalıp, yeni boyalar, aromalı şurup, bayram için çikolata kutusu .... aldım da aldım.. Kendimi tutmak ne mümkün :)
Ama şu anda çocuklar gibi mutluyum...

Hepinize güzel bir haftasonu diliyorum..

4 yorum:

hatice dedi ki...

Müge'ciğim duaların Rabbin yüce katına iletilmisine vesile olan kandilin mübarek olsun...
sevgiler...

Burcu ÜNAL dedi ki...

Mügeciğim,

Öncelike blogunu yeni ve ilk yaşı kutlu olsun !!! Hep mutlu ve huzur dolu günlerde güzel pastalarını bizlerle paylaşman dileğiyle..

Sonra pastamız çok güzel olmuş :) Hamur neden çatladı ?
Ve müsait başka bir zamanımızda ise figür çalışalım tamam mı :)


sevgiler

Burcu

Adsız dedi ki...

Mügecim - Pek hoş pek doğru beyan etmişsin durumu..Kesinlikle sana katılıyorum..Sunumlar şık , resim kareleri göz alıcı oldumu ; denenesi de oluyor tarifin..Ama ben senin bloğunda da şimdiye kadar profesyonel olmasada gayet iştah açıcı kareler gördüm..Zira benimde şimdiye kadar hiç resim çekmekle haşır neşir olmuşluğum yok ama elimizdekiyle kendi kendime birşeyler yapmaya çalışıyorum.Seminere katılmakla çok iyi etmişsin..Umarım ilerde faydası olur.

Kocaman sevgiler

Kadir gecen mübarek olsun

serinmavi dedi ki...

Hayırlı kandiller dilerim canım...........

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails