1 Kasım 2006 Çarşamba

EĞLENCELİ KURABİYELER


Yenen yemeğin lezzeti ne kadar önemli ise ; o yemeğin nasıl göründüğü ya da servis edildiği de bir o kadar önemli diye düşünüyorum...

İşte size lezzetinin yanında görsel olarak da sizi ve ikramda bulunduğunuz herkesi mutlu edecek bir tarif... Ben bu kurabiyelerin aslında bisküvi desek daha doğru olur iki şekilde şekillendirilmesini sizlerle paylaşacağım ama hamur sonsuz yoruma açık, siz hayal gücünüzle birlikte belki farklı alternatifler yaratabilirsiniz , ne dersiniz???

Malzemeler:
125 gr margarin (yumuşamış olmalı)
2/3 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
2,5 su bardağı un

isteğe göre damla çikolata / kuru üzüm / vişne marmelatı / nutella vb...

Verilen malzemeleri iyice yoğurup, hafif katı bir hamur elde ediyoruz. Hamuru unlayıp merdane ile çok inceltmeden, bisküvi kalınlığına gelene dek açıyoruz.

Ben iki farklı yöntem kullandım demiştim;

Vişneli Marmelatlı



Açtığımız hamuru, çay bardağı ile yuvarlak olarak kesiyoruz. Eğer 10 adet kurabiye elde etmek istiyorsak 20 adet yuvarlak şekil kesmemiz gerekiyor.Yuvarlaklardan biri alt, diğeri üst kısmı olacak kurabiyelerimizin.Alt kısımlara müdahale etmiyoruz ama üst kısım için kestiğimiz 10 yuvarlağı, kendi çapından daha küçük başka bir yuvarlak cisimle (ben şişe kapağı kullandım) ortadan yine kesiyoruz; yani üst kısımları halka haline getiriyoruz.

Tepsimize yağlı kağıt serip 10 yuvarlak, 10 halka şeklini soğuk fırında yaklaşık 150 derecede hafif pembeleşinceye dek pişiriyoruz. (Aman yanmasın dikkat edin, çünkü hamur gayet ince çabuk pişecektir...) Pişen bisküvileri soğumaya bırakıyoruz. Soğuyunca bir kevgir vasıtasıyla , halka şeklinde olan üst kısımların üzerine pudra şekeri serpiyoruz.Alt kısımlara da bıçakla vişne marmelatı sürüp, pudra şekeri serptiğimiz üst kısmı üzerine yerleştiriyoruz.İşte size kırmızı beyaz görüntülü çok şık bir kurabiye... Yemeye kıyamayabilirsiniz :)

Damla Çikolatalı
Hamuru merdane ile açmadan önce içerisine damla çikolata katarak tekrar yoğurun ve sonrasında açın.. Evinizde eğer şekilli kurabiye kalıplarınız varsa onlarla eğer yoksa çay bardağı ile yuvarlak olarak kesip şekillendirin. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip yine soğuk fırında 150 derecede pembeleşinceye dek pişirin; soğuyunca servis edeceğiniz tabağa alabilirsiniz.

Dediğim gibi ilk tarifte arasına nutella veya farklı renkte marmelatlar kullanarak, ikinci tarifte fındık, üzüm vb malzemelerle bu hamura farklı tatlar katabilirsiniz, bu size kalmış ...Artık evde ne varsa ...

Afiyetle !!!




1 yorum:

Adsız dedi ki...

mugecim
muhtesem olmus siten bayildim, bu isi kesin basacagina inaniyorum. hadi walla bisiler yapalim beraber
surekli sitenin takipcisi olacam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails