10 Kasım 2006 Cuma

ZEYTINLI COREK


Zeytin konseptini zaten çok seviyorum... Pınar B.'nin gününde de zeytinli ekmeği yiyince bayıldım gerçekten.Dün gece hemen denedim ancak ben bir kaç küçük değişiklik yaptım, sevgili eşiminin yemek seçmesinden ötürü...Sizlere yaptığım değişiklikleri de belirteceğim, nasıl tercih ederseniz öyle pişirirsiniz...

Her iki şekilde de güzel onu belirteyim..Kaşar peynirli sıcakken ayrı oldu o başka !!!

Malzemeler

  • 2,5 su bardağı un (normal tarifinde kepekli un vardı)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yumurta
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 200 gr küp şeklinde doğranmış taze kaşar peynir (normal tarifinde beyaz peynir vardı)
  • 2 yemek kaşığı ince kıyılmış dereotu
  • 1 su bardağı çekirdeksiz siyah zeytin (ben Fora'nın salata zeytinini kullandım)
  • 1 çay kaşığı tuz

Un ve kabartma tozunu tel süzgeçten eleyerek karıştırın.Daha sonra bunlara küp doğranmış peyniri, zeytini, yumurtaları ve diğer malzemeleri katın ve kaşıkla karıştırın.Hamur iyice birbirine karışmış olmalı. Tepsinize yağlı kağıdınızı serin ve 180 derecede ısıtmış olduğunuz fırınınızda hamur iyice kabarana ve üzeri kızarana kadar pişirin.

Pişince yağlı kağıdı çıkarın ve sıcakken servis yapın.... Pazar sabahları için harika bir tarif, emin olabilirsiniz !!!!



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails