27 Kasım 2006 Pazartesi

TAVA

Photo-0354


Her geçen gün ziyaretçi sayısı daha da arttıkça , tarif yazmak benim için ayrı bir keyif olmaya başladı..
Perşembe günü en son bakma fırsatım olmuştu bloğuma bugün girdiğimde 600'ü aşmış olduğunu gördüğümde ne kadar sevindim anlatamam sizlere.Birilerine ulaşma fikri insana ayrı bir keyif veriyor.Hele de kendi el emeğinle hazırladıkların söz konusu olunca daha da başka anlamlı hale geliyor... Ziyaret eden herkese teşekkür ediyorum !!!
Antakyalı bir arkadaşım verdi bu tarifi..En can alıcı noktadan vurdu, sihirli kelimeyi kullandı "PRATİK" eee ben de durur muyum ? Hemen denedim tabii.Dediği kadar varmış gerçekten. Pratik ve bir o kadar da lezzetli bu et yemeğini ben çok beğendim.. Eğer patlıcan ve sarımsaktan hoşlanıyorsanız , hiç durmayın , deneyin ... Pişman olmayacaksınız!!!
Ben , Engin ve bana kadar yaptım...Siz porsiyonu arttırabilirsiniz isterseniz ... Vereceğim malzemeden 4 kişilik servis rahat çıkıyor...

collage



Malzemeler:
  • 2 adet patlıcan
  • 3 adet sivri biber (fazla acı olmasın diyorsanız çarliston da olabilir)
  • 5 adet domates
  • 6-7 diş sarımsak (özelliği bol saımsaklı olmasında)
  • 1/2 kg kuşbaşı kuzu eti
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • tuz

Patlıcanları alacalı soyup küp küp doğrayın ve tuzlu suda 5-10 dk bekletin. Biberleri halka şeklince doğrayın. Domateslerin kabuklarını soyun ve yemeklik doğrayın. Sarımsakları iri iri dilimleyin.

Photo-0349

Patlıcanların suyunu sıkın ve diğer malzemeler ile birlikte bir fırın kabına alın. Eti de sebzelere ilave edin. Salçaları, tuzu ekleyin ve elinizle tüm malzemeyi birbirine yedirin.

Önceden 185 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 45 dk-1 saat pişirin.

Not1:Hiç yağ ya da su eklemiyorsunuz... Etin kendi yağı, koyulan bol domatesin de suyu yemeğe lezzetin alasını katıyor.

Not2:Arasıra fırında malzemeyi karıştırmakta fayda var.Etin pişip pişmediğini bıçakla kontrol etmeniz gerekiyor.

Afiyetle !!!

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Tava tarifiniz,orijinal. Bu tarife net'te ilk sizin blogunuzda rastladım ve sevindim. Çocukluk yıllarımda aklımda kalan tarifiniz, kendi tarifimle örtüşüyor.
Sadece et olarak kemikli et kullanıldığını biliyorum. Yemek konusuna olan ilginizi, hakkınızda yazdığınız bilgilerden öğrendim.
Yemek yapmak, merak değil de içgüdüsel olduğunu düşünüyorum. Ben de, çocukluk yıllarımda başladığım bu serüveni hala bırakmış değilim.
İnterneti çoğunlukla yemek konusu ile ilgili olarak kullanırım.
Tarifleriniz güzel, blogunuzu tanımaktan memnun kaldım,selamlar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails