6 Ocak 2012 Cuma

SEBZE ÇORBASI SAVAŞINI KAZANAN GURURLU ANNE BİLDİRİYOR

Aras'in katı gıdaya geçtiği günlerde her zaman olduğu gibi içimi sizlere dökmüş, değerli fikirlerinizden faydalanmak adına yorumlarınızı istemiştim... Yine her zamanki gibi birbirinden değerli geribildirimleriniz oldu, sizlere teşekkür ediyorum. Hal böyleyken, o günden bugüne gelişmelerden sizleri haberdar etmemek olmazdı. Evet .... Ben kazandım :) ve benim gibi bu sorunla yuzlesebilecek anneler için deneyimimi yazmak istedim. Ne yaptım ?
1- Yılmadım :) Her gün çöpe döksem de pişirdim, pişirmeye devam ettim.
2- Zorlamadım ama ısrarcı olmaktan vazgeçmediğimi hissettirdim :)
3- Herseyi katip deneyerek neyi sevdiğini keşfetmeye çalıştım. Çorbanın içine elma - armut suyu dahi kattım en sevdiği şeyler oldukları için.
4- Hazır kavanoz mamaları denedim. Belki bu konuda beni yadirgayanlariniz olacak ama ben çözümü bunda buldum. Aras hazır sebzeleri ilk verdigimde yedi, demekki sebze ile arasında sorun yokmuş! Peki ben kendi yaptıgım çorbalarda ne yapmalıyım? Hazır mamaları neden sevdi de benim yaptığımı yemiyor diye düşünmeye başladım ve içindeki sebzelerin oranlarına baktım. Genelde tadı yogun olanların (kereviz gibi) oranlarının digerlerine kıyasla daha düşük olduğunu gördüm. Aras tatlı seven bir cocuk, meyveleri çok keyifle yiyor. Ben de tatlı sebzeleri on plana çıkarttım, ornegin havuç ve balkabagi....veeeee alışana kadar 1 kasik hazır mama verip o sımsıkı tikadigi ağzını açtırdım 1 kasik benim çorbadan verdim. Bu sekilde yaklaşık 1 hafta geçirdikten sonra hazır mamayı hafifçe ortadan kaldırdım. Veeee ben kazandım!!!!! Şimdi her sebzeyi yiyor :)
Bir konu da asla bulamac yapmadım, bunu da söylemem lazım. Hep kendim yiyecekmisim gibi, tıpkı bir sebze yemeği pisiriyormus gibi hazırladım. Mesela kıymalı ispanak, kabak dolması, kıymalı kereviz gibi... Birbirine yakistirmadigim hiçbirşeyi karmakarışık vermedim Aras'a. Bir tek tuzu eksik olan bu yemekleri ben bile keyifle tattım hep. Ornegin kıymalı ispanaga, ispanak-havuç-pirinç-soğan-kiyma ve biraz zeytinyağı koydum pişirdim, tıpkı bizim yemeklerimiz gibi... Ispanagin tadını bilsin diye...
Benim tecrübem ve yol haritam bu oldu, darısı yeni tecrübe eden ve edecek annelere!
Afiyetle & saglıkla

5 yorum:

nohut oda dedi ki...

foto yazıya pek uymus:))
her cocugun damak zevkı farkıoluor ama 2. cocuk tecrubemle erkeler tatlıya bıraz duskun gercekten..
kolay gelsın

Emilia dedi ki...

Merhabalar.
Benim de kızım var. 28 nisan dogdu yaani 8 ay bitirdi. Ben de sizin gibi sebze çorbaları yaptım ama yemedi ve kavanozdaki sebzeleri verdim ve vermeye devam ediyorum çunku onları severek yiyor. Bugun tam sizin yazdıgınız gibi kabak dolması yapıp ona vermeye deneyecegim umarım yer cunku benim yemeklerim yemeyince cok zoruma gidiyor. Buyuk kızım 3 yasında o kucukken hem kavanoz mamaları hem benim yaptıgım yemekleri yedi zamanla kavanozları bırakıp kendi yaptıgım yemekleri yedirdim. Maalesef kuçugu oyle degil.
Sizin tecrubenizinden faydalanacam artık.
Selamlar

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

tebrikler

Yemekbahane dedi ki...

Emilia desene bizimkiler aynı gün doğmuşlar ne harika :) denemelerinde basarılar sana

anneanneninemekleri dedi ki...

HARİKA İYİ BAŞARMIŞSIN,SEVGİLER

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails