26 Ağustos 2011 Cuma

MUHALLEBİLİ GÜLLAÇ

Muhallebili Güllaç
Öncelikle hepinizin Kadir Gecesi mübarek olsun diliyorum, herkese iyi kandiller..Benim doğduğum gün de Kadir Gecesiymiş.Tam 34 sene önce Eylül ayında Ramazanın 27. gecesi seni mevlütler okunurken doğurdum der annem hep.O yüzden göbek adım da Kadriye...
Bu yüzden bugün sizlerle tam da Ramazan ayına uygun bir tarifi paylaşmak istiyorum. Bu akşama dahi yetiştirebilirsiniz eğer evde güllacınız varsa.Bugüne kadar hep klasik güllaç yediyseniz bu da alternatifi olsun ne dersiniz? Biz bu tatlıya Yalova Güllüsü adını koyduk :) Yalova'da son dönemin en favori tatlısı Yalova Sütlüsüne rakip olarak...
Tatlının muhallebisi, Çilekli Yaz Tatlısı ile aynı şekilde hazırlanıyor.

Malzemeler:
  • 5-6 yaprak güllaç
  • 1,5 su bardağı süt (güllaçları ıslatmak için)
  • arası için ceviziçi
  • üzerine süslemek için ceviz
muhallebisi için;
  • 1 kg süt
  • 5 tepeleme yemek kaşığı un
  • 5 tepeleme yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 125 gr margarin

Muhallebili Güllaç
Yapılışı:
  • Önce muhalebiyi hazırlayalım.

    Tencereye süt, un, şeker ve vanilyayı koyalım ve koyu muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişirelim. (Kıvamını daha rahat ayarlamak için sütün ilk etapta hepsini dökmemenizi tavsiye ederim, unun markasına, kaşığın büyüklüğüne göre farklılık gösterebilir)

    Koyu muhallebi kıvamına gelince margarini sıcakken ekleyelim ve yaklaşık 10 dk kadar (ne kadar uzun olursa o kadar iyi) mikserle çırpalım.

  • Borcamın en alt kısmına güllaç yapraklarından kıralım bir sıra dizelim. Süt ile ıslatalım. Bir kat daha aynı işlemi yapalım. (Güllaç yapraklarınız borcamdan küçük olacağı için bir yaprakları bölerek kullanıyoruz) Bir kat muhallebi döküp ceviz içi serpelim.

  • Bir kat daha güllaç yaprağı koyup sütle ıslatalım.Tekrar bir kat daha koyalım ve ıslatalım. Yine muhallebi ve ceviziçi dökelim. Son olarak yine 2-3 sefer güllaç dizdikten sonra buzdolabında birkaç saat bekletelim. Ceviz ile süsleyerek servis edelim.

Afiyetle & sağlıkla,

8 yorum:

Unknown dedi ki...

BEYAZ BİR GÜL GÖNDERİYORUM YAPRAĞINDA İMAN DALINDA SEVGİKOKUSUNDA MUHAMMEDRENGİNDE NUR VAR HANENİZ HUZURLA KALBİNİZ NURLA DOLSUN KADİR GECENİZ MÜBAREK OLSUN.......

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım ...Allahım sağlıklı sıhhatli Hhayırlı uzun ömürler nasipetsin çok şanslızınız demekki hep derler ya anan kadir gecesimi doğurdu diye:)maşallah hayırlı kandiller canım:)

NzlGl dedi ki...

Mügecim

ellerine sağlık ben muhallebili güllaçı daha çok seviyorum....

Hayırlı kandiller iyi bayramlar,sevgilerimle

LeylaK dedi ki...

günün birinde şu tarifi ben de deneyeceğim :) ellerinize sağlık Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Unknown dedi ki...

Açıkça söylemek gerekirse ben çok sevmem güllacı ama ev halkı bayılır ellerinize sağlık hayırlı bayramlar

Tümay Öztürk dedi ki...

Mügeciiimmm uzun zamandır sayfana bakamamıştım. uzun uzun daldım yine:) Herşey harika. bu ramazan bende bol bol muhallebili güllaç yedim. ellerine sağlık canım olsa da yine yesem dedim fotoğrafa bakınca. bebişini kokla benim için...

Adsız dedi ki...

Tarifinize uygun olarak yaptım muhallebili güllaçı ancak şekeri çok çok az geldi ancak üzerine dondurma koyarak yiyebildik.

Adsız dedi ki...

Tarifinize uygun olarak yaptım muhallebili güllaçı ancak şekeri çok çok az geldi ancak üzerine dondurma koyarak yiyebildik.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails