7 Şubat 2011 Pazartesi

TAVUK SUYUNA TERBİYELİ TEL ŞEHRİYE ÇORBASI

Tavuk Suyuna Tel Şehriye Çorbası



Cumartesi gününden beri İstanbul'da havaların maşallahı var, güneş hep açık. Ne zaman kış yapacak, ne zaman kar yağacak diye beklerken evin içinin güneşle aydınlanıyor olması aslında beni mutlu etmiyor değil. Ancak etrafta kol gezen, geçtiğimiz hafta bizim eve de giren grip salgınından kurtulmak için bir kar yağsa fena da olmaz hani diyorum. Şöyle mikroplar bir kırılıverse artık. Ofiste sürekli her köşeden öksürük,aksırık sesleri yükseliyor, haftanın en az birkaç günü birkaç kişi gelemiyor...Dolayısıyla aslında hastalık geçse de yine tehlikesi kol geziyor.

İşte bu yüzden yine bir çorba tarifi ile karşınızdayım. Hem de gribe iyi geldiği söylenen tavuk suyuna bir çorba tarifi ile.


Malzemeler: (4 kişilik)

  • 5 su bardağı tavuk suyu
  • 1 kahve fincanı tel şehriye
  • 1 adet limonun suyu
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 2 silme yemek kaşığı un
  • tuz
  • üzeri için tereyağı



Yapılışı:

  • Daha önceden haşladığım tavuğun suyunu kullandım ancak sizin evinizde yoksa, yapmanız gereken yaklaşık 1/2 kg tavuk etini (kemikli-kemiksiz farketmez, eti kullanacağınız yere göre tercih edebilirsiniz) bir miktar tuz katıp haşlayarak tavuk suyu elde edebilirsiniz. Tavuğun yağlı bölümü olursa sonucun daha lezzetli olacağını söyleyebilirim.
  • Tavuk suyunu tenceremize koyup bir taşım kaynatıyoruz. Kaynayan suya tel şehriyelerimizi katıyoruz.
  • Bir kasede, yumurta sarısı, limon suyu ve unu iyice çırpıyoruz. Kaynayan çorbanın suyundan bir miktar ilave edip, unun topaklanmaması için karışımı iyice inceltiyoruz.
  • (Ben her ihtimale karşı bu tip terbiyeleri tel süzgeçten geçirerek katarım, size de bunu tavsiye ediyorum.) Tel süzgeci kaynamakta olan çorbanızın üzerine tutup karışımı yavaş yavaş çorbamıza ilave ediyoruz ve kesilmemesi için hızla karıştırıyoruz.
  • Terbiyesini kattığımız çorbayı şehriyelerimiz yumuşayıncaya kadar yaklaşık 4-5 dk daha pişiriyoruz. Bu aşamada tuzunu ilave edebiliriz.
  • Bir tavada tereyağ yakıyoruz.
  • Çorbamız pişince üzerine tereyağ döküp servis ediyoruz.

Not: Bu çorbanın içerisine bir miktar tavuk eti de didiklenebilir, bu şekilde daha da lezzetli bir çorbanız olacaktır.


Not2:Çorbanız koyu olursa bir miktar sıcak su ilave ederek, açabilirsiniz.


Afiyetle & sağlıkla,

11 yorum:

*Ra dedi ki...

Nefis bir çorba.
Biz genellikle yoğurt ile terbiyeleriz.
Elize sağlık.
Sevgilerimle...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

.ben şehriyeli tavuğu aile bireyleri kırmızı sevdiği için birazcık salçalı ve biberlisini daha sık yapıyorum ....bu şekilde de çok şık ve lezzetli olduğuna eminim...ellerinize sağlık güzel görünüyor...

Meyra dedi ki...

ben bugün tavuk çorbası yapmayı düşünürken bu postu görünce nasıl sevindim bilsen:)) akşama hemen yapıcam eşim tutturdu tavuk çorbası diye...elinize sağlık..

kırmızı bandana dedi ki...

Ben onu bunu bilmem:)
Fotoğraflar harika:)
Ellerinize sağlık...
Sevgiler

Duygu dedi ki...

Nefis bir corba, gribe birebir. Elerinize saglik.

sibelyalcincom dedi ki...

Ellerinize sağlık bizim evde çorba pişmediği gün yok diyebilirim:)))

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Mügecim; sen en güzel çareyi keşfetmişsin. Tavuk suyuna bol ekşili bir çorba, hele de bol karabiber ekilirse, soğuk algınlığının bir numaralı ilacıdır. Sen şimdi ilaç da alamıyorsun, en iyisi bu. Ellerine sağlık canım..

NzlGl dedi ki...

Geçmiş olsun canım aman dikkat et. Eline sağlık yaz-kış ben çorbadan vazgeçemeyenlerdenim
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Ben hic corba yapmayi bilmiyorum esimin isyanindan sonra ogrenmeye karar verdim yazikkk hazir corba yemekten sikilmis. bu aksam bunu yapabilirsem cok hos bi supriz olucakhadi bakalim hayirlisi

tavuk suyu çorbası tarifi dedi ki...

tavuk suyu çorbasının en muazzam anlatılışı bu olsa gerek. tebrikler.

Adsız dedi ki...

Yaptım ve nefis oldu, teşekkür ederim bu güzel tarif için(Züleyha )

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails