24 Ocak 2010 Pazar

ETİMEK TATLISI

etimek tatlısı


Yalancı ekmek kadayıfı olarak da adlandırabileceğimiz bu tatlı bizim evin vazgeçilmezleri arasında. Hasta ziyaretine gelenler bu ara sıkça nasipleniyorlar ve sanırım bundan da memnunlar.
Hem çay davetlerinde hem de yemek sonrası tatlı ikramında tercih edilebilecek bu hafif tatlıyı deneyenlerin genel yorumu hep olumlu.
Pencereden gördüğüm bembeyaz kar gibi üzerine serpiştirilen hindistancevizi ile kış mevsimine de yakışıyor, ne dersiniz?
Malzemeler: (Dikdörtgen ya da kare bir borcam tercih edilmeli)
Tabanı için;
  • Klasik Etimek (Kullanacağınız borcamın büyüklüğüne göre dilim sayısı değişecektir, ortalama 6-8 dilim diyebiliriz)
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı su

Muhallebisi için ;

  • 1 lt süt
  • 5 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 125 gr tereyağ (arzuya göre Sana Hamurişi gibi margarinler de kullanılabilir)

Üzerine ;

  • Hindistancevizi

Öncelikle dikdörtgen ya da kare şeklinde büyük boy ve derinliği olan bir borcama etimek dilimlerini yanyana aralıksız diziyoruz.

Bir tencereye tatlımızın şurubunu hazırlamak üzere 1,5 su bardağı toz şekeri koyup, orta kuvvetteki ateşte şekeri eritip, karamel rengi alıncaya kadar pişiriyoruz. Karamel rengi alan şekere 2 su bardağı soğuk suyu ilave ediyoruz. (Önemli not :Suyu ilave ederken ellerimize dikkat ediyoruz) Suyu kattıktan sonra arada karıştırarak karamel şekerini iyice eritiyoruz. Hazırlanan şurubu bekletmeden, sıcak sıcak borcama dizdiğimiz etimeklerin üzerine kuru yer kalmamasına dikkat ederek gezdiriyoruz.

Bu aşamadan sonra tatlımızın muhallebisini hazırlamaya başlıyoruz.

Bir tencerede1 lt soğuk süt ve 5 tepeleme yemek kaşığı unu karıştırıyoruz. Özel ipucu: Bu aşamada süt ve unu karıştırdıktan sonra bir sefer kevgirden ya da süzgeçten geçirirseniz topaklanmadan daha iyi sonuç alırsınız.

Süzdüğümüz un - süt karışımına 1 çay bardağı toz şekeri ilave ediyoruz. Bu aşamada eğer muhallebinizi daha tatlı isterseniz, şeker oranını zevkinize göre arttırabilirsiniz. Alt kattaki karamel nedeniyle ben az şekeler ile uygulamayı tercih ediyorum.

Süt-un ve toz şeker karışımını tahta kaşık ya da tel çırpıcı ile orta hararetteki ateşte sürekli karıştırarak koyu bir kıvam alana ve göz göz olana dek pişiriyoruz.

Pişen muhallebimizi tencereden mikser kabına ya da farklı bir kaba alarak, içerisine vanilya, yumurta sarısı ve tereyağını ilave ederek, yaklaşık 10 dk kadar mikserle çırpıyoruz.

Kıvamının normal muhallebiden biraz daha koyu olması gerekiyor. Eğer çırpmakta zorlanırsak, bir kahve fincanı kadar soğuk süt ilave ederek kıvamını yumuşatabiliriz. Ancak kıvamının kalın kalması önemli.

Hazırladığımız muhallebiyi sıcakken karamellediğimiz etimeklerin üzerine dökerek bir kaşık yardımı ile düzeltiyoruz.

Her tarafını örtecek şekilde bolca hindistancevizi dökerek tatlımızın yapım aşamasını bitiriyoruz.

Oda ısısında bir miktar soğuduktan sonra üzerini streçfilm ile kapatıp buzdolabında ortalama 3-4 saat soğumaya bırakıyoruz. Bir gece evvel yapıldığında daha iyi sonuç alınmakta.

Bu arada kısa bir süre yayında tuttuğum anketime cevaben verilen, fotoğrafların daha iyi olabileceği, fonun değişebileceği yorumlarına istinaden Yemekbahane'nin görünümünde bir değişikliğe gittim. Umarım yeni görünümü beğenirsiniz.

Afiyetle ve sağlıkla,

12 yorum:

susamcorekotuFeriha dedi ki...

harika bir lezzet şifa olsun mutlu pazarlar

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık canım bende sık yaparım bunu gerçekten basit ve lezzetli sevgiler..

Tijen dedi ki...

Bizim evde de pek yapılırdı eskiden. Hoş annem hala yapıyor ya ...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügecim ellerine sağlık.Ben de çok yaparım ve çok severek terim.Benim için hatırası da çok önemlidir. Bloğumdada yazmıştım.Sevgiler.Mine

Sanatnotları dedi ki...

Mügecim benim yorumum tatlıya değil, eminim güzel olmuştur. Ben blogunun yeni görüntüsünü çok beğendim onu söyliycektim. Çok sıcak bir renkle karşılıyorsun, sadece başlıktaki yazı biraz kaybolmuş gibi, biraz daha önplana çıkartabilirmisin acaba, çok derli toplu olmuş kolonlarda,
bu hafta görüşürüz umarım, karlar izin verire mahsur kaldık evde, öptüm çok

Burcu Çalışkan dedi ki...

mügeciğim blogun yeni halini bende beğendim sinemin önerisine katılıyorum bir de hep header da hem yan boşluklarda kullanılan turuncu biraz fazlamı olmuş yani kontrast yok sanki, yanlardakini tekrar mı düşünsen... tabii bu benim sahsi fikrim o ayrı :))

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Kaza geçirdiğinizi yeni öğrendim, büyük geçmiş olsun, çok üzüldüm. Allah sevdiklerinize bağışlamış. Acil şifalar diliyorum. Tatlınız çok güzel, ellerinize sağlık. Ben de geçen hafta benzerini yaptım, kızım çok beğendi. Sağlıcakla kalın, sevgiler.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Mügecim ben de kaza haberini yeni gördüm, çok çok geçmiş olsun canım. Allah bir daha yaşatmasın..
Tatlı süper görünüyor, ben de çok severek yerim, ekmek kadayıfı gibi olur.
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler:).
aslı

Saglıklımutfak dedi ki...

Hep ertelediğim bir tariftir.eline sağlık. bende bir mimin var canım.al olurmu

Şehnaz dedi ki...

ziyaretiniz için teşekkürler...bende bu tatlıya bayıldım...ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Bu tatlıyı günün için yaptım. Çok güzel ve hafif bir tatlı. Tadı kaymaklı ekmek kadayıfını andırıyor. Arkadaşlarım tarifini ısrarla istediler. Bundan sonra favori tatlılarım arasında yerini alacak. Teşekkürler Müge Hanım..

oktay usta tatlı tarifleri dedi ki...

Nefis bir tatlı türü elinize sağlık tşk ederim

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails