22 Ocak 2010 Cuma

ELMALI KURABİYE

elmalı kurabiye


Nam-ı diğer "Tek Bacak Kurabiyesi"

Sabah kalk, malum koltuğa otur, akşam olsun yat seyrinde geçen günlerin bana en zor gelen yanı hepinizin bildiği üzere mutfaktan uzak kalışım. Canım annem pişirip, taşırıp, besliyor bizi.Hakikaten hakkı ödenmez güzel annelerimizin.

Özellikle soğuk havalarda evde olmanın hep özlemini duymuşumdur ancak özellikle benim gibi sürekli oturmayan bir kişiliğe sahipseniz, bu faaliyetsiz durum bir yerden sonra çekilmez olmaya başlıyor. Ziyaretime gelen giden sağolsun hiç eksik olmuyor. Bu trafiğin yoğunluğu zaten beni avutan tek şey diyebilirim. Gelen giden çok oldukça anneciğim de ikram derdine düşüyor haliyle. Tatlıların biri bitiyor, biri yapılıyor evde. Zaten otura otura iyice hamlaştım, bir de üzerine güzel güzel besleniyorum, yakında yerimden hiç kalkamayacak hale gelebilirim.

Dün evde bir yandan bacağımın ağrısı ile uğraşırken bir de başımın ağrısı tutunca anneme "kurabiye yapsak, belki başım geçer" dedim :) Evettt.. Ben ne zaman başım ağrısa unutmak için mutfağa girme metodunu sıkça uygularım :) Hakikaten işe yarıyor, denemenizi tavsiye ederim.

Koltuk değneğimde zıplaya zıplaya mutfağa gidip masaya oturdum ve annem koydu ben yoğurdum. İşte tek bacak kurabiyelerim :) Yine uzak kalamadım mutfaktan anlayacağınız :)



elmalı kurabiye


Malzemeler: (20 adet kurabiye çıkıyor)

Hamuru:

  • 1 paket margarin (Sana hamurişi kullandım)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1,5 çay kaşığı karbonat
  • 3 su bardağı un (birden konmaması iyi olur)

İç harcı :

  • 3 adet elma
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviziçi
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı tarçın

Üzerine pudra şekeri

Öncelikle iç harcımızı hazırlıyoruz.

Elmaları rendeleyip bir tencereye koyuyoruz. Üzerine şekeri ekleyip, elmalar suyunu çekene kadar orta kuvvette ateşte pişiriyoruz. Pişen elmalara tarçın ve cevizi ilave edip hamurumuzu hazırlamaya geçiyoruz.

Derin bir kaba margarin, pudra şekeri, karbonat ve 2 su bardağı unu koyup yoğurmaya başlıyoruz. Daha un alması halinde yavaş yavaş kalan unu ilave ederek, ele yapışmayan, yumuşak bir hamur elde ediyoruz.

Hamurdan orta büyüklükte parçalar koparıp yuvarlayarak avucumuzun içerisinde açıyoruz. Açtığımız hamurun ortasına elmalı harçtan koyup kenarları tepede bir araya getirerek, yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine diziyoruz.

Önceden ısıtılmış 170 derece fırında kurabiyelerimiz pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.

Kurabiyeler fırından çıkınca üzerlerine pudra şekeri serpiyoruz.

Bu arada başımın ağrısı geçti hakikaten :) Ama yine kalori aldım :(

Sağlıkla ve afiyetle,

7 yorum:

elif dedi ki...

elmalı kurabiyeyi bende çok severim.nefis görünüyor.ellerinize sağlık.ayrıca geçmiş olsun.ve son olarak baş ağrıdıgında mutfağa girmek gerçekten işe yarıyor:)sevgiler..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Elmalı olan tüm lezzetleri çok severim.Mügecim ellerine sağlık.Sevgiler.Mine

Papaz Her Zaman Pilav Yemez dedi ki...

harika görünüyorLar.. eLLerinize sağLık..

LEZZETİKRAM dedi ki...

ay ben çok sevdim bu tek bacak kurabiyelerini :)) ellerine sağlık cnm ve tekrar tekrar geçmiş olsun
sevgiler

Ordanburdanhayattan dedi ki...

harika görünüyorlar tek bacak kurabiyelerin Mügecim:))
ben de senin gibiyim, canım sıkılınca mutfaga girer kek yaparım ben. bir dilim yemesem bile moralim yerine gelir

Zehra Gürgen dedi ki...

Müge'cim önce çok geçmiş olsun. Allahtan verilmiş sadakan varmış.Ciddi bir kaza atlatmışsın.
Önemli olan sağlık canım, kaloriler iyileşince hızla veriliyor. Anne bakımı ile kısa sürede ayağada kalkarsın inşallah.

Elmalı kurabiye harika, yapmak istemekle birlikte kendi nefsime dur diyemediğimden nasılda korkuyorum.

Ellerine sağlık

biri dedi ki...

çok seviyorum elmalı kurabiyeyi tarif için teşekkürler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails