25 Mayıs 2009 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI BAKLA

Yoğun bir haftasonuydu gerçekten benim için. Detaylarını daha sonra ince ince anlatacağım güzel bir cumartesi gezisinden sonra bu haftasonu kaç km yol yaptığımı Marmara'nın bir ucundan diğer bir ucuna nasıl gidip geldiğimi bir düşündüm de maşallahım varmış doğrusu.
Bakıyorum da hamurişlerine uzak duruşum bu ara blogda da yazıların ağırlıklı sebze yemeklerine kaymasına neden oldu. Bugün yine bir sebze yemeği tecrübemi paylaşacağım sizlerle.Tecrübe diyorum zira bakla benim için deneysel bir durumda. Yemekseçer değerli eşimin bu konuda da varolan bazı kriterleri baklada beklentiyi yakalama anlamında uzun labaratuvar çalışmaları yapmama neden oldu diyebilirim.
Aslında bu vereceğim tarif herkese hitap etmeyebilir. Ben zeytinyağlı yemekleri özellikle de acımtırak bir tadı olan baklayı tatlı hatta bal gibi sevenlerdenim. Ancak eşim yemeğe şeker konmasına karşı. Kafası karışıyormuş :) Ne yiyoruz dolma mı tatlı mı diyor :) Bana anlamsız gelen bu yaklaşımı kendisinin seçiciliğine verip çaktırmadan katıyorum valla isterse yemesin :)
Bir ağız tadıyla bakla yiyelim katma şuna şeker diyince bir sefer katmadım , yiyemedi :) Ben de arasını buldum kendi kattığımın yarısını ekliyorum. Evliliklerde ortayol bulmak esastır değil mi ama :)
Tam da mevsiminde bol sarımsaklı, dereotlu bu besleyici yemeğin tarifi ile başbaşa bırakıyorum sizleri.
Malzemeler:
  • 1/2 kg bakla
  • 1 adet orta boy kurusoğan
  • 3 yemekkaşığı zeytinyağ
  • 5 adet kesme şeker (isteğe bağlı değişebilir)
  • 1 çay kaşığı tuz (isteğe bağlı değişebilir)
  • 1 tepeleme yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı su
  • üzeri için sarımsaklı yoğurt ve incekıyılmış dereotu

Not :Ben baklayı düdüklü tencerede pişiriyorum, dolayısıyla pişirme süresi düdüklü tencere için geçerli.

Soğanı ufak ufak yemeklik doğruyoruz , düdüklü tencereye alıp zeytinyağında soteliyoruz. Ayıkladığımız baklaları soğanlara ilave ediyoruz. Tuz ve şekerini katıyoruz. 1 yemekkaşığı unu 2 su bardağı suya karıştırıp baklaların üzerine döküyoruz. (Bu aşamada su yetersiz gözüküyorsa ilave edebilirsiniz) Düdüklünün kapağını kapatıp , düdüğü öttükten sonra 25 dk kadar pişiriyoruz.

Pişen yemeği soğutup üzerine sarımsaklı yoğurt ve dereotu koyup servis ediyoruz.

Afiyetle,

5 yorum:

İlknur dedi ki...

Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.Baklayı çok severim.Afiyet olsun size..

boncuk mutfakta dedi ki...

Eline sağlık.Seninle tanıştığıma çok memnun oldum.(gerçi fazla konuşamadık program yoğunluğundan)tekrar görüşmek dileğiyle.

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

ben baklaya daha doğrusu sebza yamaklarinin hepsine bayılırım.
ama bizim evde de biraz kaba olucak ama tam anlamıyla sebze özürlü olan bir eşim var.
kesinlikle sebze yemiyor.çocuklar küçükkende yedirdiğim sebzeyi şimdi yediremiyorum.bu konuda kitlendim:(
ama bakla harika olmuş canım ellerine sağlık.şeker olayınıda bende çok severim zeytinyağlılar da.olmaz sa olmaz:)

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Bakla benim de en sevdiğim zeytinyağlılardan biridir. annem sık sık yapardı ve evde biz ikimiz yerdek tek. evlenince hiç denemedim çünkü benim de eşim ağzına sürmez herhalde. nasıl canım çekti şimdi anlatamam. ellerine sağlık

durutarifler dedi ki...

Eşim bayılır baklaya. Off üstüne de dereotu süper süper.
Ellerine sağlık. Sevgiler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails