29 Ağustos 2007 Çarşamba

KÖZLENMİŞ PATLICANLA KARNIYARIK

Türk Gecesi- Turkish Night



Beslenme biçimleri, içinde bulunulan kültürel- coğrafi- ekolojik- ekonomik yapıya ve tarihsel sürece göre şekillenir.Uzun bir tarihsel süreç boyunca birbirinden farklı birçok kültürle yaşanan etkileşim, Selçuklu ve Osmanlı gibi imparatorlukların saraylarında gelişen yeni tatlar, mutfak kültürümüzün yapılanmasında rol oynamıştır.Türk mutfağı çorbası, et ve sebze yemekleri, hamurişleri, tatlıları, şerbetleri,pilavları ve daha nice özel lezzetleri ile dünya mutfakları arasında yerini almıştır. Sevgili Ayşe Yaman'ın öncülüğünde Türk mutfağından lezzetleri tanıtıyoruz bu etkinliğimizde...





Ben etkinliğe en sevdiğim yemeklerin başını çekmekte olan Karnıyarık ile katılmak istedim...





Malzemeler: (6 kişilik)



  • 6 adet orta boy patlıcan

  • 3 adet orta boy domates

  • 1-2 diş sarımsak

  • 1 adet kuru soğan

  • 5-6 adet sivri biber (süslemek için ekstradan 3 adet gerekir)

  • 250 gr yağsız dana kıyma

  • 1 yemek kaşığı domates salçası

  • tuz-karabiber-kırmızı biber

  • 1/2 çay bardağı mısırözü yağı

  • toz şeker

Patlıcanları yıkayıp ocağın üzerinde ya da fırının ızgarasında közlüyoruz. (Kök kokusunu içinize çekin, tabii seviyorsanız, bana göre muhteşem bir koku!!!)


Patlıcanlar közlenirken soğanlarımızı yemeklik doğrayıp, ince kıyılmış sarımsaklarla beraber bir tavada mısırözü yağımızda soteliyoruz.İnce doğradığımız sivribiberleri de soğanlarımıza ekleyip sotelemeye devam ediyoruz.Kıymayı da pişmekte olan malzemelere ekleyip kavuruyoruz. Yemeklik doğradığımız domatesleri ve salçayı katıp , baharatlarımızı ekliyor ve bir miktar su ilave ederek iç harcımızı yaklaşık 5 dk kadar pişiriyoruz.


Közlediğimiz patlıcanların kabuklarını soyup tepsimize diziyoruz. İçlerine bir çay kaşığı yardımı ile az miktarda şeker serpip (patlıcanın acısını alsın diye), hazırladığımız iç harcını patlıcanlarımıza paylaştırıyoruz.


Üzerlerini biber ile dekore edip, tepsimize az miktarda sıcak su döküyoruz.


Yaklaşık 200 derecede ısıtmış olduğumuz fırında ortalama yarım saat kadar pişiriyoruz.


Karnıyarığın kardeşleri : pilav ve cacık daha ne denir ki ?


Afiyetle Kalın !!!



** ZAFER BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN !!**






9 yorum:

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik bakalim ben neyle katilacagim :D harika olmus patlican vardi bendede bugun etkinlik icinse herkesin sevdigi bisi geliyor :D

fidaneli dedi ki...

ayy muge, ne zamandır sıcaklardan dolayı yemek yapmaz oldum.. esimde bayılır zaten ıyı hatırlattın bacım.. ellerıne sağlık

sevgıler
fıdan

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Muge,
Patlicanin en sevdigim halidir karniyarik, ellerine saglik.
Sevgiler

hayat dedi ki...

Müge'ciğim, etkinliğiniz hayırlı olsun.Karnıyarık da çok nefis görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgiler...

yaban mersini dedi ki...

evet krnıyarık ben de çok seviyorum ama kızartma oldugu için çok yememeye çalışıyorum.bir iki kez farklı şekillerde denedim,onu da eşim beğenmedi..yine en iyisi klasik tarz.slmlar.

Unknown dedi ki...

Muge'cim,

Aman ne guzel etkinlikler olmus ben gidip geleli.Darisi digerine artik.Ellerine saglik.

Gulenay

ab-ı hayat dedi ki...

En sevdiğim yemeklerden bitanesi karnıyarık.Eşim ve kızım sevmediği için sık pişiremediğim bir lezzet aynı zamanda.Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık..sevgiyle kal

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Müge
sayfanıza gelip gitmiştim ama bir türlü teşekkürler edemedim.
Geçte olsa Türk gecesi tariflerini tek tek dolaşıyorum, gecikmiş bir teşekkür yazmak için. :)
Patlicanda benim en sevdigim lezzetler arasindadir.
Ellerine saglik
sevgilerle

oktay usta yemek tarifleri dedi ki...

mga hanım Aparatifler ve Mezeler den hangi lerini önerirsiniz.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails