17 Şubat 2021 Çarşamba

ŞEKERSİZ PORTAKALLI KEK

 




Allahım utandırma demek istiyorum, 2 haftadır beyaz un ve şeker yemedim :)
Ama 5 çaylarımı da aksatmıyorum gördüğünüz gibi.. Bu kek, diyet tariflere mesafeli annemin bile beğenisini kazandı. Durmayın hemencecik yapıverin, portakal bolken ....


Malzemeler:
  • 1 adet büyük portakal /1 büyük çay bardağı suyu çıktı
  • 1 su bardağı dut kurusu
  • 1 su bardağı badem 
  • 3 adet yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • Aldığı kadar siyez un (Benimki 6 yemek kaşığı aldı)

Yapılışı:
  1. Kuru dut ve bademi mutfak robotunda iyice toz haline gelene kadar çekiyoruz.
  2. Yumurtayı ekleyip robotto çekmeye devam ediyoruz.
  3. Portakal suyu ve yağ ekledikten sonra kabartma tozunu ve un ilave ediyoruz. Ben unu yavaş yavaş koyarak kek harcı kıvamına gelmesini sağladım. Koyu ama akışkan bir kıvamı 6 kaşıkta aldı.
  4. 20 cm lik kelepçeli kalıbımın tabanına yağlı kağıt koyup kenarlarını yağladım.
  5. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  6. Kek harcımızı kalbıa döküp fırına veriyoruz.
  7. Yaklaşık 25 dk sonra içini bıçakla kontrol ediyoruz ve piştiğinde fırından alıyoruz.
Afiyetle, sağlıka

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails