4 Mayıs 2020 Pazartesi

BİSKÜVİDEN PRATİK DOĞUMGÜNÜ PASTASI


İki oğlumun da doğumgünleri karantina sürecine denk geldi bu sene. Her zaman yaptığım o şölenli partileri bu sene maalesef yapamadım. Doğumgünlerine dair hep güzel hatıraları olsun istediğim için de bu sene ikisi için de evde de olsak ayrı ayrı hazırlandım, pastlar yapıp evi süsledim.

Aras'ın duvardaki panosunu Sofra dergisini keserek yaptım :) Poyraz'ınkini ise boyayarak yazmıştık.
Pasta ise hazır pastayı aratmayacak görünümde ama tam bir ev lezzeti oldu.

Yapımı da oldukça basit. Varsa bu ara denk gelen özel günleriniz şiddetle tavsiyemdir.



Malzemeler:
  • 1 paket kakaolu puding
  • 2 paket petibör bisküvi
  • 2,5 su bardağı süt
  • 2 paket bitter kare çikolata (bitter daha iyi kıvam alıyor)
  • 1 paket krema
  • süslemek için evde ne varsa :)
Yapılışı:
  1. Pudingi üzerinde yazan ölçüyle değil 2,5 su bardağı süt ile pişiriyoruz.
  2. Bir süre soğutuyoruz.
  3. Kelepçeli kalıbımızın (benimki 20 cm) tabanına yağlı kağıt kesip koyuyoruz.
  4. Bisküvilerin desensiz alt kısmına pudingden bir kaşıkla sürerek dik şekilde kalıbın içine yerleştiriyoruz. Bu şekilde sıra sıra giderek (hep dik konulacak) kalıbı dolduruyoruz.
  5. Kalan puding varsa kaşıkla aralara gezdiriyoruz.
  6. Bu şekilde minimum 3-4 saat bekletiyoruz. (Ben geceden yaptım)
  7. Çikolatayı benmari usulü eritiyoruz. (Benmari kaynayan su dolu bir tencerenin üzerine, suya temas etmeyecek şekilde bir cam kap konarak çikolatanın erimesi metodu)
  8. Eriyen çikolatayı krema ile mikserle çırpıyoruz.
  9. Soğutup buzdolabında 15 dk katılaşmasını sağlıyoruz.
  10. Kelepçeli kalıbı açıp hazırladığımız krema ile pastamızın heryerini sıvıyoruz.
  11. Elimizde varolan malzemelerle (ben kurabiye süsü ve çikolata kullandım) pastamızı süslüyoruz.
  12. Bu şekilde minimum 2 saat buzdolabında bekletip servis edilmelidir.
Afiyetle, sağlıkla



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails