9 Aralık 2019 Pazartesi

NOHUT DÜRÜM VE YENİ BİR NOHUT SALATASI YORUMLAMASI




Blog kızları ile yaptığımız toplantıda bu ay ben nohut salatası yapacağımı söylediğimde aklımdaki tek ama tek şey ana malzemenin nohut olacağıydı. Klasikdışı bir salata yapmak istiyordum bunu biliyordum ama kafamda hiç ama hiç bir fikir ya da uygulama yoktu, itiraf ediyorum. Daha önce nohut salatası yapmıştım..Aşure salatası diye başka bir salatam da var hatta arşivde. Ama bu salata herşeyden ve hepsinden güzel oldu.. Dürüm fikri ise tamamen Lübnan mutfağı esintisi ile geldi aklıma.. İki farklı şekilde de servis ettik..Dürümlüsü benim favorim durumda.. Siz nasıl beğenirseniz öyle yaparsınız diye iki şekli de aktarıyorum.

Malzemeler:
  • 4 su bardağı haşlanmış nohut 
  • 1 salkım siyah üzüm
  • 2 adet çok olgun avakado
  • 1 paket yumuşak keçi peyniri (Büş Peyniri olarak geçiyor, Baltalı marka)
  • 1/2 bağ ince kıyılmış dereotu (Kıyılmış olarak 1 avuç diyelim)
  • 1/2 bağ ince kıyılmış maydanoz (Kıyılmış olarak 1 avuç diyelim)
  • 1 yemek kaşığı dijon hardal
  • 1 limon
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • Tuz
  • Servis için lavaş ve kıvırcık marul

Yapılışı:
  1. Bir limonun suyu, zeytinyağ ve dijon hardalını geniş bir kaba alıp, tuz ekleyerek öncelikle blenderdan geçiriyoruz.
  2. Bu sosun içine peyniri koyup iyice eziyoruz.
  3. Siyah üzümleri dörde bölüp çekirdeklerini çıkartıyoruz.
  4. Avokadoları ikiye kesip içindeki çekirdeği çıkartıp kabuklarından ayırıyoruz. Küp küp doğrayarak hazırlıyoruz.
  5. Sosun içine nohut, üzüm, avokado ve kıyılmış yeşillikleri ekleyerek tuz durumuna bir kez daha bakarak tüm malzemeyi iyice karıştıyoruz.
  6. Dürüm yapmak isterseniz bu hacı dürüme sararak servis edebilirsiniz.
Afiyetle, sağlıkla


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails