23 Mayıs 2019 Perşembe

PASTIRMALI AÇIK BÖREK



Açık börek ne Müge ? 
Efendim, açık pide kapalı pide varsa açık börek  neden olmasın :)

Bu da öyle işte , açık , çok pratik , 5 dk lık bir şey yani benim stilime çok ama çok uygun.
Kahvaltı, iftar, misafir hepsi için harika bir tarif .. Mutlaka denemelisiniz..

Malzemeler:

  • 6 dilim milföy (milföy dilim adedi, kullanacağınız fırın kabının ebatına göre değişecektir) Kabın tabanını kaplayacak şekilde diyelim)
  • 100 gr pastırma 
  • 2 adet közlenmiş kırmızı biber (ben konserve kullandım)
  • 1 kase rendelenmiş taze kaşar peyniri
  • 1 paket krema
  • 1 adet yumurta
  • Tuz
Yapılışı:
  1. Fırın kabını katı yağ ile güzelce yağlıyoruz.
  2. Kabın tabanına milföy karelerini boşluk bırakmadan diziyoruz.
  3. Pastırmaları orta büyüklükte dilimliyoruz.
  4. Köz kırmızı biberleri de aynı şekilde dilimliyoruz.
  5. Milföylerin üzerine pastırma ve kırmızı köz biberleri eşit şekilde koyuyoruz.
  6. Üzerine rendelenmiş kaşar peynirini serpiyoruz.
  7. Bir kasede yumurta, krema ve biraz tuzu karıştıyoruz ve tüm böreğin üzerine döküyoruz. (Sıvı kalacak diye endişelenmeyin, çekiyor)
  8. 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Önemli not: Sıcakken tüketin !

Erkenden yapıp buzdolabında muhafaza ederek tüketeceğiniz saatten 20 dk önce fırına vermek için çok ideal !

Ne diyoruz .. Pratik tarifleri severiz !!!

Afiyetle, sağlıkla



2 yorum:

Beyda'nın Kitaplığı dedi ki...

Pastırmaya bayılırım ama milföy çok sevmiyorum.

Yemekbahane dedi ki...

kiş hamuru ile de deneyebilirsiniz tariflerimizde mevcut
sevgiler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails