9 Ocak 2019 Çarşamba

TUZLU PEYNİRLİ KEK



Poğaça yapmaya vaktiniz yoksa, bu kek hayatınızı kurtaracaktır.

Malzemeler:

  • 3 adet yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ (ben ayçiçek yağı kullandım)
  • 1 su bardağı peynir (ben evde kalan beyaz peynir, eski kaşar karışık rendeledim ve kullandım)
  • İnce kıyılmış maydanoz (miktarı arzuya göre)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1,5 çay bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı tereyağ ya da margarin (kalıbı yağlamak için)
  • susam
  • çörek otu
  • tuz, kırmızı pul biber
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 2 su bardağı)

Yapılışı:
  1. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  2. Kek kalıbımızı tereyağ ya da margarin çok iyi şekilde yağlıyoruz.
  3. Kalıbın dibine susam ve çörek otu serpiyoruz.
  4. Yumurtaları bir kapta iyice çırpıyoruz.
  5. Yumurtalara diğer tüm malzemeleri ekleyip yaklaşık 1 tatlı kaşığı tuzla tatlandırıyoruz. Kırmızı biber istenilen miktar ayarlanabilir, ben 1 çay kaşığının ucu ile koydum.
  6. Kek harcını bir spatula ile iyice harmanlıyoruz. Koyu ama akışkan bir kıvamda olması gerekiyor, buna göre un oranı ayarlanmalı. 
  7. Hazırladığımız kalıba döküp fırına veriyoruz. 
  8. İçinin piştiğine emin olana kadar pişiriyoruz. Eğer üzeri peynirden dolayı erken kızarırsa fırının derecesini düşürmelisiniz.(benim yaklaşık 40 dk sürdü)
  9. Fırından aldığımız keki soğutup bir tabağa ters çevirerek servis ediyoruz.

Afiyetle, sağlıkla 

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails