19 Haziran 2018 Salı

ZEYTİNYAĞLI SEMİZOTU YEMEĞİ



Semizotu, hafif mayhoş tadıyla çok sevdiğim bir sebzedir. Daha önce sizlerle iki salata tarifi paylaşmıştım, farkettim ki yemeğini sıkça yapmamıza rağmen arşivimde yer almamış. 
Diğer salataları da hatırlamak isterseniz diye linklerini ekliyorum ve hızlıca tarifime geçiyorum.


Malzemeler:


  • 1 bağ semizotu
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 1 adet havuç
  • 1-2 adet kırmızı kapya biber (Boyu büyükse tek yeterli olacaktır)
  • 1 dolu yemek kaşığı pirinç/bulgur (Semizotu bağınız çoksa arttırabilirsiniz ben pek fazla pirinçli sevmiyorum)
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 3-4 yemek kaşığı zeytinyağ
  • tuz
Yapılışı :

  1. Semizotunu ayıklayıp yıkıyoruz. Ben saplarını da kullanıyorum, o ekşiliğini seviyorum. Ama sevmiyorsanız sadece yapraktan da yapılabilir.
  2. Saplı tercih ettiysek doğruyoruz.
  3. Soğanı ufak yemeklik şekilde doğruyoruz.
  4. Havucu minik küpler halinde dilimliyoruz.
  5. Aynı şekilde biberleri de minik minik keserek hazırlıyoruz.
  6. Tencereye yağı koyup soğanları kokusu çıkana kadar yakmadan hafifçe kavuruyoruz. 
  7. Biber ve havuçları da ekleyerek bir süre sıcakta gevşemelerini sağlıyoruz. (Annem buna pörpülemek der) :)
  8. Salçayı ekliyoruz ve hemen ardından semizotunu da ilave ediyoruz.
  9. Son kalan malzememiz olan pirinci de ekleyerek çok değil belki yarım çay bardağından biraz fazla su ilave ediyoruz. Suyunu çekerse ve henüz pirinçleri pişmemişse yeniden ekleyebilirsiniz ama şaldur şuldur sulu olmamalı. (Ateşiniz kısık olsun)
  10. Yemek suyunu çekip kendi yağı ile kaldığında ocağın altını kapatıyoruz ve ister soğuk ister ılık şekilde servis ediyoruz.
Afiyetle, sağlıkla

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails