20 Ocak 2013 Pazar

ZEYTİNYAĞLI PIRASA

Zeytinyağlı Pırasa

Annem eğer çok toksa bir ifade kullanır "Pırasa olsa yiyemem" :) Bu pırasanın en sevdiği yemek olduğunu gösteriyor galiba.. Hmmm benim ne olurdu pırasa yerine kullanacağım şey, bilemedim.. Utanıyorum şu anda söylemeye aslında biliyorum... Laf aramızda "hamburger" olurdu galiba. Çocukluğumdan kalma bir şey, sadece fast food değil, bir hatıra taşıdığı için belki de :) 
Annem, emekli öğretmen.. Ben ilkokula giderken her ay başında beni benim okulumdan aldığında önce okulun köşesindeki büfeye hamburger yemeye götürür, sonra da pastaneden Alman Pastası alırdı. Bu sadece ayda bir gün olurdu, ay başlarında.. O zaman tüketmek bu kadar kolay olmadığı için o kadar tatlı gelirdi ki bana o hamburger, bütün bir ay boyunca hamburger yiyeceğim günü beklerdim. İşte o yüzden benim en sevdiğim yiyecek hala hamburgerdir. Ne zaman migrenim tutsa ya da yatak döşek hasta olsam eşim, annem ya da beni kim çok iyi tanırsa hemen "sana hamburger alalım mı?" diye sorar :) hani beni ayaklandırır diye :)
Bu kısa hikayenin üzerine türk mutfağının güzel zeytinyağlılarından devam edelim, Yemekbahane'nin tarif defterini yazmaya...

Malzemeler:
  • 1 kg pırasa
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1 adet büyül boy havuç
  • 1/2 çay bardağı pirinç
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ
  • 5 adet kesme şeker
  • tuz
Yapılışı :


  1. Soğanları yemeklik doğruyoruz.
  2. Havuçları halka halka dilimliyoruz.
  3. Pırasaları da ortalama iki parmak kalınlığında kesiyoruz.
  4. Düdüklü tencereye zeytinyağı koyup soğanları kısık ateşte soteliyoruz. (Düdüklü yoksa normal tencere de olur, pişme süresi uzayacaktır)
  5. Soğanlar renk değiştirince pırasa ve havuç dilimlerini de ilave edip bir süre beraber sotelemeye devam ediyoruz.
  6. Pirinç, kesme şeker ve limon suyunu katıp arzu ettiğimiz miktarda tuz ekliyoruz.
  7. Üzerini geçecek kadar su ilave edip, düdüklünün pimi çıktıktan sonra 20 dk pişiriyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

5 yorum:

Dışavurum dedi ki...

Bunun portakallısı da pek lezzetli oluyor Müge :*

Aicha Dalgic dedi ki...

canim ellerine saglik
gerçekten çok guzel gorunuyorlar
bende seni seve seve bloguma beklerim

bisous bisous

www.fraise-framboise.blogspot.com

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Evet bizde aynı deyimi kullanırız, sizden duyunca hoşuma gitti.
Pıraassa olsa yemem der, sevgili Arnavut kayınvalidem :)) ellerinize sağlık.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Cocukken hic sevmezdim, simdi bol limonlu cok seviyorum. Oglum agzina sürmez.Cok lezzetli gözüküyor. Cig pirasanin kokusunu da severim. Bir arkadas
Kahvaltida Cig olarak yesil Sogan gibi yediklerini söyleyince cok sasirmistim. Cok ince ve nazik olanlarindan. Neyse Elinize saglik.selamlar. Sule.

Yemek tarifleri dedi ki...

Eskiden hiç sevmezdim pırasayı ama şimdi de en sevdiğim yemeklerden bir tanesi. Elinize sağlık

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails