19 Aralık 2011 Pazartesi

BALKABAKLI ÇÖREK

Balkabaklı Çörek



Bravo! Kendi rekorumu itina ile kırmış bulunuyorum. Bu kadar uzun bir ara verdiğim hiç olmamıştı, ne olursa olsun bir şekilde tarif olmasa da iki kelam ederdim ama bu ara yapamadım. İşe de başladıktan sonra artan tempoma hala ne fiziken ne de psikolojikman adapte olmuş değilim. Aslında yemek pişirmesem de hayatımdaki sosyalleşme çabalarımın eseri olarak farklı organizasyonlara katılıyor olsam da yazmaya bir türlü fırsat bulamadım desem yeridir. Neyse kendi kendime kızdım dün gece ve işte bilgisayarımın başındayım, akşam evde iş için bir rapor yaparken, tenefüs yapan çocuklar gibi ben de bloguma gireyim bari dedim :)

Bundan bir ay önce yine blogger dostlarımla rutine dönüşen toplantılarımızdan birini yine Münevver Ablacığımda harika bir kahvaltı sofrası ile yaptık, ben de o kahvaltı sofrasına Balkabaklı Çöreklerimle katıldım. Daha önce Piramit Pasta, Muska Tatlısı ve Turta olarak değerlendirdiğim balkabağını bu sefer bu tarifte denedim ve sonuçtan oldukça da memnun kaldığımı söyleyebilirim.

Malzemeler:


  • 250 gr tereyağ

  • 7 yemek kaşığı toz şeker

  • 1 çay bardağı yoğurt

  • 1 çay bardağı sıvıyağ

  • 1 çay kaşığı karbonat

  • aldığı kadar un (yaklaşık 3-3,5 su bardağı aldı)

iç malzemesi:


  • 1/2 kg balkabağı

  • 1 su bardağı toz şeker

  • 1 kase iri dövülmüş ceviziçi

  • su

Yapılışı:


  1. Balkabaklarını yıkayıp orta büyüklükte dilimleyerek üzerine şekeri ilave ediyoruz. Kabakların üzerine gelecek kadar su ekleyerek yumuşayana kadar pişiriyoruz.

  2. Pişen balkabaklarını (varsa suyunu süzerek) bir çatalla ezerek püre haline getiriyoruz ve ceviz ile karıştırıyoruz.

  3. Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.

  4. Hamur için gerekli malzemeleri (un hariç) derin bir kaseye koyarak yumuşak ancak ele yapışmayan bir kıvam alana kadar un ilave edip yoğuruyoruz.

  5. Hamuru 30 dk kadar buzdolabında bekletiyoruz.

  6. Pişen hamuru iki parçaya ayırıp her iki parçayı da ayrı ayrı elimizle yada bir merdane yardımı ile tezgahta açıyoruz. (iki aşamada oratalama 30 adet çörek elde edeceksiniz) Ortasına hazırladığımız harcı ayyıp rula şeklinde sarıyoruz ve dilimleyerek yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepisisine diziyoruz.

  7. Fırında pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.

  8. Üzerlerine pudra şekeri serperek servis ediyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

11 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..nefis olmuşlar..sevgiler:))

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine sağlık canım gel beni ye diye bağırıyorlar..sevgiler..

loststone dedi ki...

cok yakısacagını dusunuyorum denemek istiyorum ben de

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik nefis görünüyor afiyet seker olsun .

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Bu günlerde bende bal kabağı ile bir şey yapmak istiyorum bu da güzel bir tarif.

Unknown dedi ki...

çalışırken bloga vakit ayırmak oldukça zordur.zaten yorgun geliyorsun ve bütün gün bilgisayarla haşır neşiroluyorsun eve gelince bilgisayar görmek istemezsin herhalde.elleerine saglık.

YELDA dedi ki...

ellerinize sağlık enfes görünüyorlar

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

enfes tam mevsimine uygun bir tarif olmuş ellerinize sağlık...

MUTFAKISTAN dedi ki...

Ellerine saglik cok degisik
Tadi harika olmali
Sevgiler

durutarifler dedi ki...

Balkabağın her şeye yakıştığını öğendiğimden beri her şeyde değerelndiriyorum
Ellerine sağlık
Sevgiler

Adsız dedi ki...

gelsmesin istemiyorum

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails