26 Ekim 2011 Çarşamba

TARHANA ÇORBASI

Tarhana Çorbası


Hiç yakışmadı ama yapacak bir şey yok.

Yemekbahane'nin 6. yılını tarhana çorbası ile tamamlayan bendenize ne derseniz yeridir. Ama biliyorum demezsiniz :) Siz anlarsınız beni.

Yazma .. yazma diyen bünyeme inat yok yazıyorum.

Domatesi doğrayıp peynire katık etsem yazıcam artık :)

Bu çorba da o misal ... Tarhananın yapılışını anlatırmışım, orta yerimden çatlamak için :)

Eveeetttt şimdi o çok güldüğüm televizyon programları gibi yapayım. 5 dk'da yemek yapamayan ama her yaptığına harika diyen hanım gibi :)

Marketten itina ile tarhana alıyoruz.. Yok biz marketten almıyoruz, yengecik yapıyor :) Aslında ondan öğrensem ya, tembelim tembel ....

Neyse ... Biz ailecek severiz tarhanayı.
Hatta tekerlemesini bile söyleriz.
Tarhana tartar, boğazımı yırtar, baklava kardeş gel beni kurtar..
Bu çorbayı çocukken aynı tencereyi kaşıkladığım canım kuzenim Duduşka'ya adıyorum :)

Malzemeler:

Her bir porsiyon için 1 su bardağı su ve 2 kaşık tarhana
Yani 5 kişilik yapmak için;


  • 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ

  • 2 yemek kaşığı domates salçası

  • 5 su bardağı su 10 yemek kaşığı tarhana

  • 2 adet Maggy tavuk bulyon ***isteğe bağlı olarak konmayabilir

  • tuz

Yapılışı:



  • Salçayı sıvıyağda bir müddet pişiriyoruz.

  • Üzerine oda ısısındaki suyu ve tarhanayı koyup sürekli karıştırarak pişiriyoruz.

  • Koyulaşmaya başlayınca bulyon ve tuz ile tatlandırıyoruz.

  • Tereyağında kızartılmış bayat ekmek dilimleri ile servis ediyoruz.

Başta da dediğim gibi ...


Yemekbahane 6 yaşını tamamladı. Benimle olduğunuz için çok teşekkür ederim.


Afiyetle & sağlıkla,

8 yorum:

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık canım bu soğuklarda sıcacık iyi gider. sağlıkla kal...

Adsız dedi ki...

Merhabalar, ben ölcülere biraz sasirdim. 5 su bardagi suya 10 yemek kasigi tarhana fazla gelmiyor mu?

YELDA dedi ki...

bu soğuk , yağmurlu sonbahar gününde çok makbule geçti :)) ellerinize sağlık, ailecek çok severiz,pratik,besleyici,doyurucu, o ekmek parçalarıda ne güzel durmuş gel beni ye diyor :))
Nice mutlu yıllara, hep bizimle kal...

Unknown dedi ki...

Tam çorba içmek zamani, pekte lezzetli gorunuyor, ellerine saglik canim

Eya dedi ki...

Mügecigim tarhana deyip gecmemek lazim. Bana göre en saglikli corba...sadece acizane bir katkim olsun istedim...salcayi kavururken bir dis sarimsak ezip te kavur. Cok lezzet katiyor...sevgilerimle

zehra

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba,

Benim sevdiğim kıvam için bu ölçü fazla gelmiyor. Ancak daha duru seviyorsanız sıcak su ilave edebilirsiniz elbette kaynatırken.

Teşekkürler,
Müge

durutarifler dedi ki...

Sıcacıkkk nefisss
Bu arada hepimizin cumhuriyet bayramı kutlu olsun.
Sevgiler

KlasFoto dedi ki...

Tadının nasıl olduğunu anlayabiliyorum,iştahım açıldı :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails