26 Kasım 2010 Cuma

KABAK TATLISI

Kabak Tatlısı



Kış aylarının ve sofralarının bu gözde tatlısı, sanırım benim en sevdiğim Türk klasiklerinden. Ben balkabağından ne yapılsa bayla bayıla yiyenlerdenim. Balkabaklı Turta, Balkabaklı Muska Tatlısı, Balkabaklı Piramit Pasta daha önce sizlerle paylaştığım balkabağından yapılmış tariflerimdi. Aklımda balkabağından yapılmış tatlı formatından uzak başka tarifleri de denemek ve sizlerle paylaşma fikri de var ancak bunun için sizleri bir müddet daha bekletiyor olacağım. Bugün konuğumuz Kabak Tatlısı...


Malzemeler:

  • 1 kg soyulmuş ve dilimlenmiş balkabağı
  • 3 su bardağı tozşeker
  • Birkaç damla limon suyu
  • İri dövülmüş ceviziçi

Yapılışı:
  • Tencereye dizdiğimiz kabakların üzerine tozşekeri döküp, kapağını kapatarak minimum 4-5 saat bekletiyoruz. (Bu işlemi geceden yapabilirsiniz)
  • Bu işlem şekerin erimesini ve kabağın suyunu bırakmasını sağlıyor olacak. Eğer vaktiniz yoksa bu işlemi yapmadan da kabaklarınızı pişirebilirsiniz ancak emin olun tadı diğerinde daha farklı oluyor.
  • Suyunu salan kabaklarımıza birkaç damla limon suyu ekleyerek önce tencerenin kapağı kapalı şekilde pişiriyoruz.
  • Yaklaşık 15 dk sonra tencerenin kapağını açarak pişirirken suyunun da buharlaşmasını sağlıyoruz. (Tamamen buharlaştırmamamız önemli)
  • Kabaklar yumuşayınca ocaktan alıp servis tabağına aktarıyoruz. Üzerine dövülmüş ceviz serperek soğuk şekilde servis ediyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

18 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

kabak çok lezzetli görünüyor.helede bol cevizli harika olmuş.ellerinize sağlık.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bol cevizle nefis olmuş Mügeciğim ellerine sağlık yarasın ikinizede sevgiler...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

ımmm nefis bayılıyorum bu tatlıya. Ellerine sağlık

Mimosa Café dedi ki...

Eline sağlık Müge, harika görünüyor. Ben de balkabağına taktım son zamanlarda. Pek çok şeye yakışıyor. Yeni tarifler üretmeye olanak sağlıyor. Sevgiler.

HADİYE dedi ki...

Merhaba Müge,

Benimde canım istiyor dünden beri.Hafta sonu yapacağım inşallah. Görüntü harika eminim tadıda öyledir.Ellerine sağlık.

Sevgiler*

megi dedi ki...

Ellerinize saglik, kabagi cok kullanmama ragmen klasik tatlisini senelerdir yapmadim, bu haftasonu sizin tarifinizle deneyecegim. Tesekkurler.

LEZZETİKRAM dedi ki...

çok severim ellerine sağlık ,bol cevizli müthiş

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis bir tatlı oluyor bizde sevilerek yeniyor
ellerine sağlık arkadaşım

MUTFAKISTAN dedi ki...

Ellerine saglik cok guzel gorunuyor
Limon eklemiyordum aslinda iyi fikir pisirdigimde ekleyecegim
Sevgiler

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Mügecim, cevizi bol olunca ben de bayılırım buna..Nefis yapmışsın canım benim, ellerin dert görmesin.

yüksell dedi ki...

merhaba Müge Hnm kabak tatlısını bende çok severim.Fakat Antalya yöresinde üstüne tahinde dökülerek yenir tavsiye ederim.Tahin çok yakışıyor.Teşekkürler...

anneanneninemekleri dedi ki...

Görüntü süper ,ellerine sağlık.

anneanneninemekleri dedi ki...

Görüntü süper ,ellerine sağlık.

anneanneninemekleri dedi ki...

Görüntü süper ,ellerine sağlık.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çocukken hiç ama hiç sevmezdim.Ama şimdi çok seviyorum birde hafif çatalımla ezip eyrim üfff:)
tam ezilicek kıvamda sizinkilerde çünkü ezince o cevizlerlede bütünleşiyor:)))
ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Of of off allahim bu ne güzellik yarabbim!!! Ben küçükken annem yapardi hatirliyorum, bir baska oluyordu. Seninkide harika olmus. Mutlaka deniyecek olanlarin listeme eklendi! Kendine çok iyi bak

www.mutfaktanmiskokular.blogspot.com

durutarifler dedi ki...

Bence balkabağı büskivi ile bütünleşince muhteşem oluyor. Bayılıyorum o tata.
Ellerinize sağlık. Sevgiler

Devastator Usta dedi ki...

ben de tam kabak tatlısı tarifi alacaktım güvenilir ellerden güvenilir ölçülerde arıyordum ve karşıma yine güzel lezzetlerinizle siz çıktınız. teşekkürler.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails