9 Mart 2009 Pazartesi

BANANA CRUMB MUFFIN - NAMI DİĞER MUZLU ÇITIR MUFFİN


Yani ne diyim. Crumb desen olmaz. Crumb = kırıntı .. Yakışmadı. Çıtır diyim en iyisi. Çünkü cidden çıtırdı. Üzeri çıtır çıtır, kendisi yumuşacık, mis gibi muz kokan, pratik mi pratik bu tarif allrecipes.com'dan..


Misafirlerim için hazırlanırken araştırmalarım esnasında tarifi okuyunca hoşuma gitti, denedim.

Sonuç son derece başarılı..


Malzemeler: (yaklaşık 12 adet)


** cup yerine kendinize bir bardak ya da fincanı baz alırsanız aynı sonucu yakalarsınız.


  • 1,5 cup un

  • 1 paket kabartma tozu

  • 3 tane ezilmiş muz

  • 3/4 cup toz şeker

  • 1 adet yumurta

  • 1/3 cup eritilmiş margarin

Üzeri için:



  • 1/3 cup esmer şeker

  • 2 yemek kaşığı un

  • 1 çay kaşığı tarçın

  • 1 yemek kaşığı margarin

Fırını 190 derecede ısıtıyoruz. Muffin kalıplarının içine kağıtları yerleştirip hazırlıyoruz.


Bir kasede yumurta, ezilmiş muz , toz şeker ve eritilmiş margarini çırpıyoruz ve bu karışıma un ve kabartma tozunu ilave edip karıştırıyoruz.


Bu karışımı muffin kağıtlarına paylaştırıyoruz.


Üzeri için başka bir kasede margarin, esmer şeker, tarçın ve unu karıştırıyoruz. (Parmak ucunuzla yoğurabilirsiniz)


Bunu kalıplara döktüğünüz kek harcının üzerine serpiştirerek paylaştırıyoruz.


Yaklaşık 20-25 dk kadar pişiriyoruz. Kürdan ile kontrol edip fırından alıyoruz.


Afiyetle,



13 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

Gerçekten oldukça pratik bir tarif. Ellerine sağlık.

Sevgiler

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

çok güzel ve lezzetli bir tarif ellerine emeğine sağlık.sevgilerimle nilgün

Unknown dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR BENDE BİR DAHAKİ SEFERE BÖYLE DENEYECEĞİM.ELLERİNE SAĞLIK

Adsız dedi ki...

ellerine emeklerine sağlık canım harika görünüyorlar..

Unknown dedi ki...

canım
ellerine sağlık.ben de bugün muzlu bir tarif aramıştım.hemen deneyeceğim
Sevgiler

Ordanburdanhayattan dedi ki...

bu aralar çok fazla muzlu kek ve muffin tarifi gördüm,artık denemem lazım sanırım.bu da gerçekten güzelmiş.ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Muhteşem görünüyor canım.Ellerine sağlık.Hemen denemek istiyorum.Sevgiler...

hanimelipasta.com dedi ki...

ellerine sağlık. Kokusu buralara kadar ulaştı şekerim :)
Sevgiler
www.hanimelipasta.blogspot.com

zarpandit dedi ki...

muz muz muz :) kesinlikle keke girmeli dediğim meyveler arasında o kokusu tadı..ufff canım cekti ya :)

Pelin dedi ki...

Tarif çok güzel ama nedense şu kırıntılı keklerden deneyemedim bir türlü. Eşim de bayılır oysa çıtır çıtır şeylere. Ellerine sağlık Mügeciğim.
Sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Arkadaşlar çok teşekkür ediyorum mesajlarınız için.

Tarifi denerseniz çok memnun kalacağınıza eminim.

Şimdiden afiyet olsun :)

Sevgiler
Müge

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar,ellerine sağlık. Ayrıca ben şu peçetene de bayılıyorum. Sevgiler.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Bayılıyorum böyle pratik ve leziz tariflere ellerine sağlık canım benim.

Sevgiler,
Evren

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails