17 Ekim 2008 Cuma

BADEMLİ KURABİYE


Şeker hamurlu, fotoğraflı kurabiyelerin yapımında sıkça kullandığım tarifi bu sefer sadece hamuru elimde yuvarlayarak üzerine bir adet badem koydum ve öyle pişirdim.
Misafirlerinize de ikram edebileceğiniz şık bir kurabiye oluyor, deneyebilirsiniz.
Sable Kurabiyesi :
  • 500 gr un
  • 300 gr margarin (oda ısısında)
  • 150 gr pudra şekeri
  • 1 yumurta akı
  • 50 gr toz badem
  • 1/2 çay kaşığı vanilya
  • üzeri için badem


Tüm malzemeler yoğurulur ve hamur 30 dk kadar buzdolabında bekletilir. Elde yuvarlanır ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir. Üzerlerine badem konur ve önceden 170 derecede ısıtılmış fırında üzeri hafif kızarana kadar pişirilir.

Afiyetle,

7 yorum:

Saliha dedi ki...

KURABIYELERDEKI BASARISIZLIKLARIM DEVAM EDINCE SABLA KURABIYE YAPAYIM DEDIM:)) BU TARIF TAM BENLIK:)))

SEVGILERIMLE

Pelin dedi ki...

Mügeciğim,
Ben de şeker hamurlu kurabiyeler için tarif arıyordum.Senin bu tarifini denemeyi düşünüyorum.
İyi hafta sonları dilerim.
Sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

bademli kurabiye cok guzel gorunuyor...ellerine saglik,sevgiler

ebrulitatlar dedi ki...

Müge kurabiyelerin çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Bu arada Selanik'le ilgili yazılarınıda okuyorumda, benim annemde Selanik göçmeni. Hep söylemek istiyordum, unutuyorum. Tabi gidip görmek kısmet olmadı oraları ama. Senin yazılarından okuyup, görüyorum en azından. İnşallah bir gün gitmekte nasip olur. Sevgiler canım..

Adsız dedi ki...

ellerıne saglık canım cok guzel gorunuyor sevgılerımle..

belgin kıral dedi ki...

Selam canım,
Ellerine sağlık
nefis görünüyorlar
iyi pazarlar dilerim

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Müge'ciğim,

Ortasında fındık, fıstık, badem olan kurabiyeler her zaman favorim olmuştur, o yemişin tadı nedense başka hiç bir şeyde olmuyor:))

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails