12 Haziran 2008 Perşembe

DENİZ BÖRÜLCESİ



Ne Engin ne ben futboldan ne anlarız ne de bir fanatikliğimiz var..Hadi bayanların bu durumda olması pek tuhaf karşılanmaz ancak özellikle erkek sohbet konularının başını çeken "Futbol" mevzusu açılmaya çalışıldığında , Engin'in de konuya karşı tabiri caizse "zır" kaldığını görenler hayli şaşırıyorlar :) Ben, renklerini sevdiğim için Beşiktaşlıyım :) Engin de güya "Tanju Çolak" zamanından "Cimbomlu":)

Tüm bunların dışında ben milli meselelere duyarsız kalamam ve hiç anlamasamda Euro 2008'de Türkiye'nin oynadığı maçları ara ara zaplasam da:) seyrediyorum. Akşam İsviçre ile olan maçı da seyrettim. Dikkatimi çeken iki şey oldu (ne kadar maçtan anladığımı şimdi görün) ...
1- O ne yağmurdu öyle :)
2- Karşı takımda üç tane Türk vardı .. Yani Türkler Türklere karşı maç yapıyordu... Bu durum bazı İsviçre gazetelerinde son derece nahoş bir şekilde provoke edilmiş belirtildiğine göre. Bir gazete , İsviçre'nin takımında oynayan bir Türk futbolcuyu elinde döner bıçağı tutarak çizmiş..Kestiği de döner..Döner de ..Fatih Terim.. Akıllarınca bizi bize düşürecekler.. Ama hiç de öyle olmadı. Ne onlar bu şekilde yenebildiler.Ne de sahada aynı vatanın çocukları birbirine ters düştü.Maç bu.Düşüyorlar, düşürüyorlar.Ama ne olursa olsun , hangi takımda olurlarsa olsunlar birbirlerinin elinden tutup kaldırmayı bildiler.İşte maçtan anlamayan benim maç sırasında gözümden hiç kaçmayan detaylar bunlardı. Haaa sonuç mu ? İsviçre 1 - Türkiye 2 ... İsviçre'nin artık hiç bir şansı kalmadı. Türkiye ise pazar günü oynanacak Çek Cumhuriyeti maçı ile devam edip etmeyeceğini belirleyecek..

Amanın... Bana bak sen :) Yemek bloğunda spor falan :) Vay beee :=)

Neyse öze dön Müge sen ... Bildiğin konuya ...

Deniz Börülcesi efendim bugünkü tarifimiz ..Alaçatı pazarından almıştım deniz börülcesini. İstanbul'da da satılıyor bildiğim kadarıyla pazarlarda. Aslında yapılışı çok zor olur diye gözüm korkuyordu ama yine de denemek istedim. O kadar da zor değilmiş bunu öğrenmiş oldum.
Bir püf noktası varmış..
İnternetten bir çok tarif okudum ve bir tanesinde (malesef hangisi olduğunu sonradan bulamadım) bir detay yazıyordu..Onu uyguladım..Ne mi ?

Malzemeler:
  • 1 demet deniz börülcesi
  • tuz
  • 1 paket kabartma tozu *** İşte püf noktası
  • zeytinyağı
  • sarımsak
  • limon
  • su (haşlamak için)

Deniz börülcesinin diplerini kesip yıkıyoruz. Bir tencereye su, tuz ve kabartma tozunu koyup deniz börülcelerini yaklaşık 20-25 dk kadar (yumuşayana kadar) haşlıyoruz. Soğuyunca her bir sapı sıyırarak içindeki uzun sert çöpü çıkartıyoruz. (kabartma tozu bu işlemin daha kolay olmasını sağlıyor) Tüm sapları sıyırdıktan sonra servis edeceğimiz tabağa alıp ince kıyılmış sarımsak ve zeytinyağı & limon ile servis ediyoruz.

Afiyetle,

6 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Alaçatu gezinizden sonra tekrar börülceye geri döndüm, sanki şimdi daha da bir güzel göründü gözüme.. Yazlık yerlerde sık yapılan çok nefis bir salata.. Ellerine sağlık, püf noktası için de teşekkürler..

meleginmarifetleri dedi ki...

Kabartma tozu olayını bilmiyordum çok lezzetli bir salata bence ellerine sağlık sevgiler bay.

Begüm dedi ki...

Cok severim deniz börülcesini. Harika olmus ellerine saglik.
Bizim burda buda yok malesef :( 3 hafta sonra izmire gider gitmez deniyecem insallah. Püf noktasini bilmiyordum. Süper oldu.

Hülya dedi ki...

Ben deniz börülcesini ilk denediğimde başarılı olamamıştım ama ikinci denememde başadım.
Kabartma tozu püfünü de aklımda tutacağım.
Paylaşımın için teşekkürler.
İyi pazarlar

başak dedi ki...

elinize sağlık deniz börülcesi dediğiniz pazarda börülce diye satılan taze fasulyeye benzeyen sebzemi acaba o ise denemek istiyorumda sevgiler

Pelin dedi ki...

Mügeciğim,
Deniz börülcesini çok severiz.Hatta oğluma bir dönem hiçbirşey yediremezken deniz börülcesini yemek için deliriyordu.
Kabartma tozu koymak ise çok ilginç.Denemeli.Sevgiler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails