9 Haziran 2008 Pazartesi

BİR BABY SHOWER HİKAYESİ

Son yazımda bahsetmiştim. Dün bir baby shower partisine katıldım. Tam 20 yıllık arkadaşım, benim güzel Sinem'im Temmuz ayının son haftasında inşallah sağlıkla doğum yapacak ve minik Doruk aramıza katılacak.

Bugüne kadar hiç bir şatafata , hiç bir süslemeye ne mezuniyet törenimizde, ne düğününde izin vermeyen Sinemciğim nasıl olduysa yoğun baskılarımızı kırmadı ve şöyle anlı şanlı, süslü mü süslü bir baby shower yapabildik. Galiba bunu yaparken o bizden daha çok keyif aldı ve iyi ki yapmışım dedi içinden :)


Hazırlıklarımız daha Mayıs ayı başında bir Eminönü turu ile başladı. Eminönü'nün altını üstüne getirip, sepetler, balonlar, hediyeler vs.. bir sürü şey aldık. Bu baby shower partisini katıldığım diğer partilerden ayıran en önemli özelliği ise Sinem'in bütün yabancı internet sitelerini hatim edip hazırladığı oyunlar oldu. Bu oyunlardan size detayları ile bahsedeceğim.

Masalar yukarıdaki resimdeki gibi son derece zevkli bir şekilde süslendi. Dantel örtüleri Eminönü'nden almıştık. Üzerlerine plastik bardakları su bazlı boya ile boyayıp, kurdele ile süsleyerek ters çevirip koyma fikri tamamen Sinem ve o yaratıcı annesi Hande Teyze'nin... Yine alışveriş esnasında aldığımız çubuklar üzerlerinde çok cici durmuşlar.


Bebekler için hatıra defterleri piyasada çok çeşitli.. Ancak neredeyse bir kapı süsü kadar pahalı..O nedenle Sinem'e "Neden kendin yapmıyorsun?" demiştim.. O da yapmış... Bence kendisi yaptığı için daha da anlamlı olmuş..Hem de çok güzel...

Bu sepet gelen tüm konuklar için hazırlandı. Eminönü'nde Şark Han'a daha önce hiç yolunuz düştü mü bilmiyorum ? Ben üniversiteyi Beyazıt'ta okuduğum için karış karış gezerdik Mısır Çarşısı'ndan uzanıp Kapalı Çarşı'ya kadar çıkan o yokuşları.. Şark Han bir hediyelik eşya cenneti.. Sinem bu yelpazeleri oradan aldı ve hepsini tek tek ucuna yine oradan aldığımız minik bebek bibloları yapıştırdığı kurdelelerle bağladı. Gelen konuklar için çok güzel bir hatıra oldu..

Sade ama lezzetli bir açık büfe hazırlanmıştı..

Kanepeler..


Ispanaklı ve peynirli börek çeşitleri ... (Sini Börek)


Ev yapımı poğaçalar..


Doruk'un müstakbel teyzesinin hazırladığı nefis muffinler & kurabiyeler ..




BABY SHOWER PASTASI & KURABİYELERİ


Sinem'in partisi için iki katlı bir pasta hazırladım. Alt katı kare, üst katı kalp şeklinde çemberde pişirdim. Oğlumuz olacağı için mavi & beyaz renkleri kullandım.




Sinem'e ayrıca bir kova dolusu kurabiye hazırlayarak sürpriz yaptım...

Tavşan, ayak ve biberon kalıplarını kullanarak hazırladığım kurabiyeleri partiye gelen konuklara dağıttık.


BABY SHOWER OYUNLARI

Sinem, başta da bahsettiğim gibi dersine çok iyi çalışmış..Çok güzel oyunlar ve bu oyunların birincileri için çok sevimli , minik minik hediyeler hazırlamış..

İlk oyun çocukken oynadığımız isim-şehir oyununa benziyordu. Alfabedeki tüm harfleri bir kağıda yanları boş kalacak şekilde yazmış..

A__________

B__________

C__________

gibi..

3 dk içersinde tüm harflerle başlayan bebek için kullanılan eşyaları bulmak gerekiyor..

Mesela ... Z ... Zıbın gibi :) En fazla eşya bulan birinci oldu ve çok şık bir çay kupası kazandı :)

İkinci oyun: Tuvalet kağıdı :)

Oyunlar başlamadan önce Sinem'in kız kardeşi elinde bir rulo tuvalet kağıdı ile tüm konuklara gitti ve tuvalet kağıdından koparmalarını istedi.. Ben tutumlumuyum neyim sadece 1 sıra çekiverdim. Ne olacak acaba bu diye merak etmeye başladım :)

Sonra ikinci oyunun sırası geldiğinde Sinem açıkladı...

Şimdi karnımın çevresine tuvalet kağıdı sarıcam ...Bakalım kaç sıra gidecek ? En yakın sayıda sıra koparmış olan hediyeyi kapacak :) Ben baştan kaybettim yani :(

9 sıra tuvalet kağıdına en yakın olan iki kişi çıktı..Sinem eşitlik durumunu da düşünmüş.Yanında bir çift zar :) Büyük atan bir havlu kazandı :)

Üçüncü oyun.. Baby Bingo :)

Bildiğiniz tombalanın bebek malzemeleri ile hazırlanmış olanı yani :) Sinem üşenmemiş birbirinden farklı farklı bir sürü bingo kağıdı hazırlamış tam 5 sıralı ...

Emzik, dönence, biberon,taytay, oto koltuğu, mama, hoppala, sterilazatör, telsiz, önlük.. daha neler neler...

Tombalayı Doruk'un müstakbel dedesi çekti.. 1. çinko, 2. çinko, 3. çinko, 4. çinko ve TOMBALA :)

Yine hediyeyi kaptılar , ben kazanamadım :(

Benim gördüğüm son oyun ise HEDİYE ÇALMACA...

Sinem bir masaya tam 6 adet irili ufaklı, paketlenmiş hediyeler koydu. 15 dk süre içerisinde herkes zar artmaya başladı. 6 atan ortadan bir hediye aldı. Hediyeler bitti ama süre devam ediyor.Zarlar atılıyor.6 atan başkasında beğendiği hediyeyi çalıyor.Sıradaki 6 atarsa o da çalıyor..Süre bitince hediyeler kimde kalırsa onun oluyor :) Paketlerden biri çok büyüktü.Meğer tuzakmış.Büyük diye onu alan içinden 4'lü kağıt havlu çıkınca çok güldük :)

İşte böyle...

Baby Shower yapacaklara belki bir fikir verir diye tüm ayrıntıları ile yazdım güzel geçen bu günümüzü..

Küçük Doruk..Seni tüm heyecanımızla bekliyoruz !!!

Afiyetle,

15 yorum:

Sinem Ergun dedi ki...

Canım benim,
Şimdi yazını okudum, ne kadar güzel anlatmışsın, print edip Doruk'un defterine yapıştırıcam.
Dünkü parti benim için harikaydı ve bugünü yaşamamı sağlayan kişilerin en başında sen geliyorsun, senin teşviklerin, fikirlerin desteğin ve her dakikasında hayatımın tüm heyecanlarını paylaşmak için yanımda olduğun için ve bundan sonrada olacağın için çok şanslıyım, (ilk sancıda doktordan önce seni arıycam bilmiş ol)
Ayrıca dünkü partiyi özel kılanda müthiş lezzetli pasta ve kurabiyeler oldu, keşke yaparken yanında olsaydım, ellerine sağlık, millet hapur hupur yedi pek bişey kalmadı geriye Özgür kaç dilim yedi bilmiyorum evde hala yiyodu kalanı:)
Tekrar tekrar çok teşekkür ediyorum, seni çok seviyorum,

Sinem

dreambyduru dedi ki...

harika bir parti olmuş, fikirler çok güzel ve yaratıcı...pasta da süper görünüyor ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Mügecim iyiki arkadaşın böyle şatafatlı şeyleri sevmiyormuş birde sevse neler okuyacaktık kim bilir :))
Bende doruk'a şimdidn hoşgeldin diyorum harika bir parti olmuş..Sevgiler.

Pelin dedi ki...

Merhaba Müge,
Harika bir parti olmuş.Doruk'a ben de hoşgelesin diyorum.Kurabiyelerin renklerine bayıldım.
Sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Canım arkadaşım..
Ben sadece yazdım, o partiyi güzel yapan sen ve bebeğindi..Hazırlıkların anlatılmaya değer olduğu için tek tek yazmak istedim ve görüyorum ki iyi ki de yapmışım :)

Arkadaşlar,

Ziyaretleriniz ve yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum.

Sevgiler
Müge

İLKAY dedi ki...

Ellerinize sağlık çook hoşuma gitti. Ben kızımı doğurdum bayağıda büyüttüm ama hiç aklıma gelmedi tabi böyle şeyler. Ama hamile olan iki arkadaşım için mutlaka bunu uygulayacağım. Fikrinize ve emeklerinize sağlık. Doruk bebeğe şimdiden hoşgeldin demek istiyorum.

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Müge'ciğimmm,

Hoşgelecek Doruk bebek, hem de ne kadar harika bir aileye gelecek, annesi, annesinin tüm arkadaşları hepsi birbirinden zarif ve düşünceli.. Parti oyunlarına bayıldım, fikirler birbirinden ilginç..

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum seni....

busem dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK. ÇOK NEFİS GÖRÜNÜYOR.DOSTLUKLARIN TÜKENMEDİĞİ, SEVGİLERİN ÖLMEDİĞİ, GÖZ YASLARININ AKMADIGI, GÜLÜCÜKLERİN BİTMEDİĞİ, EN GÜZEL GÜNLER SİZİNLE OLSUN HOŞÇAKAL.

Müge dedi ki...

bu baby shower partyler yabancıların hazırladığı, amerikan film ve dizilerinde sıklıkla karşılaştığımız ve bizim geleneklerimizde olmayan bir kutlama şekli sanırım.
Merak ettim böyle bir kutlama yapmanız nedeni ailede yabancı birinin olması mıydı? Benim de bebeklerim var da...Acaba yapmalı mıydık? :)

Yemekbahane dedi ki...

Arkadaşlar,

Beğendiğinize memnun oldum.Ben o kadar çok eğlendim ve anne adayı arkadaşım o kadar mutlu oldu ki bu günü sizlerle paylaşmak istedim.

Müge Hanım,

Bu bizim adetlerimizde yok sizin belirttiğiniz gibi. Ailede yabancı da yok ancak biraraya gelerek keyifli bri vakit geçirmemizi sağlayacak bir şey ise buna neyin vesile olduğu sanırım pek önemli olmuyor. Bebeklerinizi Allah bağışlasın.Yapmak ya da yapmamak yönünde fikir beyan etmem sanırım uygun olmaz ancak eğer anne adayı, o kadar heyecanın içinde, bir şekilde mutlu olacaksa keşke bizim de geleneklerimizde olsaydı :) demek geliyor insanın içinden..Ama yok diye yapmamamız gerekmez herhalde değil mi? Yorumunuz ve ziyaretiniz için teşekkür ediyorum.

Sevgiler,
Müge

Hobi Sepeti dedi ki...

Merhaba;pastasıyla,kurabiyeleriyle,oyunlarıyla,hediyeleriyle harika bir davet olmuş.Senin ve arkadaşının ellerine sağlık.
Sevgiler.
Pınar.

Damak Tadı dedi ki...

Müge'ciğim,çok iyi yapmışsınız,ellerinize ve gönlünüze sağlık..Anne adayı arkadaşın ve bebeğinin hissedip mutlu olması dünyaya bedel bence..))Hepinizi yürekten kutluyorum..
Doruk bebek sağlıkla,mutlulukla annesinin kucağına gelsin inşallah..

Sevgilerle..

Feyza Fidan dedi ki...

Herşey o kadar güzel hazırlanmış ki hangi birine bakacağımı şaşırdım Mügecim..Hepinizin ellerine sağlık..Arkadaşın sağlık sıhhatle minik Doruk'u kucağına alır inşallah, mis gibi kokusunu bizim yerimizede içine çeker..
Sevgiler..

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Sinem'in birbirinden yaratıcı fikirlerine, Müge'nin de ellerine sağlık duyduğum en güzel baby shower organizasyonu olmuş herşeyiyle ;))
Sevgiler...

başak dedi ki...

bayıldım ne diyim çok da güzel anlatmışsınız benim için artık biraz geç ama olsun oğullarıma sünnet yapıcam bazı fikirleri biraz değiştirip uygulayabilirim izniniz olursa hoşçakalın

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails