20 Şubat 2008 Çarşamba

SOSYETE MANTISI



Hep ismi komik gelmiştir bana ... Şimdi bakıyorum bakıyorum... sosyetelik bir şey ortada yok :) Diğer taraftan düşünüyorum... Sosyete vakitsizlikten mantı yapamadığı için mi bunun adı böyle diye :) Adı nerden gelir bilinmez ama bizim evde şöyle bir gerçek var ... Sosyete mantısı Engin'e her şeyi yaptırır , inanılmaz bir ikna mekanizmasıdır :)
Abartmayayım hadi :)

Enginle gençken :) yani flört ettiğimiz dönemlerde (annem olsa gülerdi) evlilik hayallerimizin başrolünde vardı "Sosyete Mantısı" ... Engin'in canı çeker , ben mantıyı yapar, bir kaba koyardım.. Ya işyerine götürürdüm ya da bizim evin önünde arabada yedirirdim çabucağından sıcak sıcak :) Evlensek de evde yapsan bana şunu derdi :) Eeee erkeğin midesine giden yol bulunmuş hiç şaşar mı :)

Geçenlerde nostaljisi gelen Engin Bey, "evlendik artık pek nadir yapar oldun... hani benim sosyete mantım?" diyince o kadar pastanın altından kalkan ben şu garip mantıcıktan mı erineceğim dedim cengaverce tuttum yufkacının yolunu... Akşam bizimkini görmeniz lazım... "Hep yap, daha sık yap" diyip durdu :) Şu erkekleri anlamak ne mümkün... Saatler harcarsın.. Ete, tavuğa, sebzeye vizyon katarsın ... yemez ... iki yufkaya kıymayı sar, yoğurdu dök senden alası yok :)
Büyüklerimiz "daha ne istiyorsun? Bizim beyler gecede 3-4 çeşit isterdi, aynı yemeği ertesi gün yemezdi" diye benim gazı almaya gayret gösteriyorlar... :)
İşte Engin'in başının tacı...Bence acemi mutfak tutkunlarına lezzetli bir alternatif..
SOSYETE MANTISI
Malzemeler: (4 kişilik)
  • 3 adet yufka
  • 200 gr kıyma
  • 1 adet orta boy soğan
  • kırmızı pul biber - karabiber - tuz
  • sıvıyağ
  • sarımsaklı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2-3 yemek kaşığı tereyağ

Öncelikle bir tencereye soğanı rendeleyelim. Bir , iki yemek kaşığı sıvıyağ ilave edip kısık ateşte soğan ölünceye kadar kavuralım. Daha sonra kıymayı ekleyip , pişinceye kadar kavurmaya devam edelim. Kıymamız pişince (rengi oturunca) baharatlarını ilave edip ocağın altını kapatalım.

Yufkamızın ilkini tezgaha serelim ve 8 eşit parçaya keselim .. (Ben mantıları küçük seviyorum, büyük isterseniz 4 parçaya bölebilirsiniz). Her bir üçgen parçanın geniş kısmına iç malzemesinden koyup önce ince tarafına doğru rulo yapalım, sonra içe içe , gül böreği gibi saralım...Tüm yufkalara bunu uygulayalım.

Geniş bir tavaya sıvıyağ dökelim ve orta ateşte yağın kızması için bekleyelim. Kızgın yağa hazırladığımız börekleri atalım ve alt üst kızaracak şekilde pişirelim. Pişenleri , peçete serili bir servis tabağına ,fazla yağını almak üzere alalım.

Ayrı bir tavada tereyağını eritelim.Salçayı ilave edip bir miktar su ekleyelim...

Kızarttığımız mantıların üzerine sarımsaklı yoğurt ve salçalı sosu döküp servis edelim.

Afiyetle,

12 yorum:

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Kolayca asortik bu mantılar bizim evde de çok seviliyor, misler gibi olmuş Müge ellerine sağlık :))

Gönül dedi ki...

canım ellerine sağlık kocişine afiyetler olsun...evet bazen erkekler en basit yemeği en zahmetli yemekten daha leziz bulabiliyor.....bende sıkça yaparım yufka ve milföyle sosyetik mantıyı...sevgilerimle öpüyorum

PASTA TASARIM By Nesrin Tong dedi ki...

MÜGECİM, CANIM ELLERİNE SAĞLIK.... GÖRÜNTÜSÜ YETER ZATEN...... BEN DE SENİN ADAŞIN BİR ARKADAŞIMIN ANNESİNDEN ÖĞRENDİĞİM ŞEKLİYLE YAPIYORUM BU MANTIYI... BELKİ DENEMEK İSTERSİN...... BÖREKLERİ GÜL ŞEKLİNDE HAZIRLAYIP ÜZERLERİNE BİRER TUTAM YAĞ SÜRÜP FIRINDA ÜSTÜ KIZARANA KADAR PİŞİRİYORUM..... BİR TARAFTAN DA EĞER HAZIRDA ET SUYUM VARSA ONU YOKSA 2-3 SU BARDAĞI SUYA İKİ TABLET ET SU BULYON ATARAK KAYNATIYORUM VE FIRINDAN MANTILAR ÇIKAR ÇIKMAZ KEPÇEYLE BU ET SUYUNU ÜZERLERİNE DÖKÜYORUM. ÜZERİNİ HEMEN DİĞER BİR TEPSİYLE KAPATIP BUHARINDA YUMUŞAMALARINI VE ET SUYUNU ÇEKMELERİNİ BEKLİYORUM. SICAK SICAK SERVİS TABAĞINA ALIP ÜZERİNE MALUM YOĞURT VE BİBERLİ YAĞ...... AFİYET OLSUN....

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba dostlar,

Güzel yorumlarınız için teşekkür ediyorum.

Nesrin'cim, o modeli bir kere denedim ... bizim her şeyi koklayan Engin efendi yemedi :)
Yoksa bence çok daha sağlıklı ve hafif... Ama ne yapalım ... Evimizin erkeğidir.. Kızartacağız artık..Sağol canım yorum için.

Sevgiler
Müge

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Müge'ciğim,

Anlamak gerçekten çok zor erkek milletini:)) Onlara sorarsan da biz mümkün değil anlaşılamayız:))

Kocişine afiyetler olsun, ellerine sağlık senin de hayatcım,

Kocaman Sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Mügecimmm, Allah ağzınızın tadını bozmasın canımcım,
Harika bir görüntüsü var bu mantının acep onun içinmi dediler sosyetik diee :))) Ama her sosyetikte harika görünmüyorkii, o zaman ondan dememişler:))))
Ellerine sağlık arkadaşım:))
Sevgiler...

TATLI DİYAR dedi ki...

ellerine sağlık mantı süper
bende çok severim
görüşmek üzere
sevgiler...

Adsız dedi ki...

müge kızım ya bu kadar becerikli olmak zorundamısın çok canım çekti agzımın suyu aktı sosyete mantısına

demet

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili Rapunsel, Feyza ve Tatlı Diyar yorumlar için teşekkür ederim.Geldiğiniz için sağolun :)

Demmeetttt yaparım sana yersin üzülme şekerim bu kadarrrr :)

Defne dedi ki...

Çok güzeller! Ellerine sağlık. Kayınvalidem artık yaş ve sağlık engelleri nedeniyle fırında pişirip sosunu döküyor üzerine ama tavada kızartılan gibi lezzetli olmuyor. Biz gençken biraz tadını alalım değil mi? Yapıp da yiyesim geldi:).
Sevgiler.

ebruli pastalar dedi ki...

Müge'cim ellerine sağlık, çok nefis görünüyor.
Sevgiler..

masalmutfagi dedi ki...

Müge ellerine sağlık tam benlik..:))oldukça pratik ve lezzetli..:))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails