22 Şubat 2008 Cuma

MUZLU RULO PASTA


Çocukluğumun favori pastasıdır rulo pasta.Hatta annemle geçen gün eskiden misafir geldiğinde hiç bir şey hazır alınmazdı ve ne kadar çok çeşit konurdu masaya diye konuştuk. Günümüzün koşturmacalı hayatı ve yediklerimize daha da bir dikkat etme çabası koşulları değiştirdi.Şimdi misafirlere ev ürünü satan yerlerden ya da pastanelerden hazır ürün almak ve sunmak olağan oldu.Özellikle pasta konusunda.Ya da gelecek olan misafirler "mesela annemin böyle bir grubu var" kota koyuyorlar..1 tatlı - 1 tuzlu - 1 salata kotası :)
... Konuya dönelim :)

Annem ben çocukken çok pasta yapardı..Süslü süslü hatırlıyorum..Bonibonlarla süslerdi özellikle :) Ben fazla kremadan ve kremşantiden hoşlanmam. O nedenle rulo pasta ve Alman Pastası çok hoşuma giderdi.

Engin'in canı bir önceki akşam tatlı çekti ve evde malesef onun seveceği bir şey yoktu..Bunu telafi etmek için dün işten gelince ona süpriz yapmak istedim ve hemen kolayından bir pasta yapmaya karar verdim. Tercihim rulo pastadan yana oldu.. İyi ki olmuş "Engin bayıldı" :))

Bu pandispanyadan ben çok memnunum. Sararken hiç kırılma yapmıyor.Yumuşacık ve çok rahat rulo yapılabiliyor.Tadı da puf puf :)

Pandispanya için malzemeler:

* 5 yumurta

* 100 gr toz şeker

* 90 gr un

* 20 gr ovalet (pasta katkı maddesi)

* 5 gr kabartma tozu

* 5 gr toz vanilya

* 20 ml su

Büyük dikdörtgen fırın tepsiniz bu rulo için uygun olacaktır.

Öncelikle fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz. Fırın tepsimizin içine yağlı kağıt kesiyoruz ve yerleştiriyoruz.

Pandispanya malzemelerinin tümünü mikserde beyaz bir renk alıncaya kadar çırpıyoruz.

Hazırladığımız tepsiye eşit miktarda spatula ile yayıyoruz. (Eşit olması çok önemli)

Isınan fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.

Pişen pandispanyamızı tepsiden almadan soğumaya bırakıyoruz.

Dolgu Kreması :

* 2 paket vanilyalı Cremole

* 4 su bardağı süt

İç kreması için ben pratik olması açısından Cremole tercih ettim. Yine hazır satılan dolgu kremasını kullanabilir ya da evde pastacı kreması pişirebilirsiniz.

Cremoleyi belirttiğim süt miktarı ile hazırladım.

Pandipanyanın üzerine eşit miktarda bolca sürdüm. İlk ruloyu yapacak şekilde muzları bütün şekilde dizdim. Dar tarafından başlayarak,attaki kağıdını sıyıra sıyıra ilk ruloyu yaptım.Bıçakla kesip aynı şekilde işleme devam ettim. Elde ettiğim ruloları dilimledim. Üzerlerine pudra şekeri serptim ve muzla süsledim.

Bir ipucu : Muzların kararmaması için üzerlerine şeffaf jöle sürebilirsiniz.

Afiyetle,



11 yorum:

GANNE dedi ki...

Müge ben de bayılırdım küçükken bu pastaya. Özlemişim. Seninkileirn görüntüsü süper. Tarifini mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık. :)

nurten dedi ki...

çok güzel fakat katkı maddesi beni düşündüyor?sağlıklımı? evde güzel sağlık şeyler yapalım derken nasıl olur acaba? bende denemek istiyorum.ayrıca nerden temin edilebilir.tebrik ederim sizi görüntü muhteşem.eminim tadı da öyledir.

Yemekbahane dedi ki...

Nurten merhaba,
Açıkçası bende katkı maddelerine karşı biraz mesafeliyim.Yumuşak bir dokusu olması nedeniyle sadece rulo pandispanyada kullanıyorum.Pastanelerde satılan tüm kek ve pastalarda bu malzeme kullanılıyor.Kullanmayan pastane inanın yok.O nedenle sınırlı kullanılmasının azami bir zararının olacağını düşünmüyorum.
Ovaleti pasta malzemeleri satan dükkanlarda bulmanız mümkün.Ben Kadıköy Duygu Ticaret'ten alıyorum.02163468672 telefon numaraları.

Sevgili Ganne, ziyaretin için teşekkür ederim.

Sevgiler
Müge

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Venimde çok sevdiğim bir pastadır hem hafif hem partik ellerine sağlık Mügeciğim
Sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Mügemm, döktürmüşsün canım yaaa..Valla ağzımın suyu aktı, malzemem tamam olsa :(( kalkıp yapıvericem şimdi..
Ellerine sağlık canım arkadaşım,
Öpüyorum seni..

Adsız dedi ki...

Cok harika görünüyor,ellerinize saglik.

Pastanı Seç dedi ki...

canım arkadaşım ellerine sağlık gel beni ye diyor valla.

Adsız dedi ki...

Off çok şaşalı duruyor ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

nefis görünüyor....ellerine salık...


http://leziz.blogcu.com

karamelam dedi ki...

evet bu pastayı ben de küçüklüğümden hatırlıyorum. daha önce iki defa yapmayı denedim ama olmadı. ya çok kurudu ya da pişmedi:((ama inatla 3. yü deneyeceğim. elinize sağlık

Hülya dedi ki...

Müge'ciğim,
Rulo pasta anne pastası galiba, geçenlerde biz de annemle rulo pasta muhabbeti yaptık ve ben de ilk fırsatta anneme rulo pasta yapmaya niyetlendim.
Siz mutfak severlerde de var mı bu hastalık bilmiyorum ama ben bir sebep olsa da, birisi benden bir şey istese de mutfağa girsem diye can atıyorum.
İşte annemin rulo pasta sözleri bana hemen sinyaller göndermeye başladı.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails