13 Kasım 2007 Salı

İNCİRLİ KURABİYE

Bugün sizlerle kursta geçen hafta yaptığımız ve benim de bu haftasonu annemin konukları için hazırladığım İncirli Kurabiye'yi paylaşacağım...


Bu kurabiyenin içerisinde yoğun olarak incir ve ceviz tadını alıyor insan.. İncir sevmeyenler kuru kayısı ile de yapabilir... Eminim ki o da harika bir sonuç verecektir..


Yaklaşık 30-35 adet kurabiye elde ediliyor.

Hazırlama süresi : 25 dk

Pişme süresi :10 dk

Malzemeler:



  • 500 gr kuru incir

  • 350 gr toz şeker (şeker miktarı arzuya göre azaltılabilir, yerine bal kullanılabilir)

  • 3 adet yumurta akı

  • 100 gr badem tozu (fındık tozu da olur)

  • 150-200 gr kadar iri dövülmüş ceviz

  • 5 gr vanilya

  • İsteğe göre tarçın ... (ben koymadım)

  • 1 kaşık glukoz (kıvam tutucu olarak kullanılıyor, arzu edilmezse konmayabilir)


İncirleri ufak ufak doğrayıp bir çelik tencereye alıyoruz. Bir yumurtanın akı ve şekeri de ilave edip, şeker eriyip karamelize olana kadar (yaklaşık 10 dk) ocakta pişiriyoruz. (Dibinin tutmamasına dikkat ederek, sürekli karıştırmakta fayda var)



Daha sonra ocaktan alıp içerisine diğer malzemeleri de katıp ılınmaya bırakıyoruz. Elimizle şekillendireceğimiz için soğuması elimizin yanmaması için gerekli.



Bir kaseye su dolduruyoruz ve elimizi sürekli ıslatarak hazırladığımız karışımdan yuvarlaklar yaparak yağlı kağıt serili fırın tepsisine diziyoruz. Önceden ısıtılmış 150 derece fırında yaklaşık 10 dk kadar, üzerleri kızarana dek pişiriyoruz.



Ben bu kurabiyeye "ATOM" ismini taktım... Zira gerçekten enerji verici bir yapısı var ...



Kurs gerçekten yeni şeyler öğrenme yolunda son derece keyifli geçmeye devam ediyor... Her cumartesi haftanın yorgunluğunu orada atıyorum diyebilirim. Sabah erken saatte sanırım başka bir güç beni kaldırmaya yetmezdi :) Bu haftaki kursumuzdan kareler ile son veriyorum bugünki yazıma...

Afiyetle kalın,








3 yorum:

Adsız dedi ki...

muge cım; hmm nasıl guzel oldu kımbılır ya.. bu yaz ıncır toplama sevdasına bı dunya ıncır yemıstım.. allam yaz gelsın hemen de ıncır toplayayım sonra da sana geleyım olurmu?? bu arada kurs cok zevklı sanırım? yaptıklarında cok guzel görunuyor cnm tebrıkler

fıdan

Pastanı Seç dedi ki...

Mügüş,haklısın harika bunlar bende kayısılı deneyeceğim arkadaşım.

ellerine sağlık:)

Hatice dedi ki...

merhaba Müge, kursta ne güzel mamalar yapmışsınız:) incirli kurabiye de nefis görünüyor, senin de dediğin gibi tam bir bomba:)
ellerine sağlık...
sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails