7 Kasım 2007 Çarşamba

BİR CUPCAKE DENEMESİ DAHA



Kursta öğrenilenler, karıştırılan kitaplar, tırım tırım ziyaret edilen yerli yabancı blog ve siteler, içinden çıkılması zor , minik kağıt parçaları ile dolu eski tarif defterleri, misafirliklerde keşfedilen lezzetler herbiri Yemekbahane'ye sizlerle paylaşılmak üzere yansıyor.


Son bir senedir neredeyse, pastalardaki kek tarifleri ve kurabiye siparişleri hariç, bir tarifi ikinciye uygulamadım sanırım. Bu iyi mi kötü mü bilemiyorum ama hep yeni bir şeyler bulma gayretim son sürat devam ediyor.


Dün sıkça gezindiğim Martha Stewart'ın sitesinde gezinirken birkaç cupcake tarifi gördüm ve hemen eve gidip denemeye karar verdim.. Sonuç pratik ve memnun edici oldu..


12 adet cupcake elde ediliyor.

Hazırlama süresi : 15 dk

Pişme süresi :25-30 dk



Malzemeler :
1/2 cup oda sıcaklığında margarin
  • 1,5 cup un (silme)

  • 1,5 çay kaşığı kabartma tozu

  • 0,5 çay kaşığı tuz

  • 3/4 cup toz şeker

  • 2 adet oda ısısında yumurta

  • 1/2 cup süt

  • 1 çay kaşığı vanilya şurubu





Süsleme için:

  • 1 bardak soğuk süt
  • 1 poşet krem şanti
  • gıda boyası

    Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz. Muffin kalıplarının içerisine kağıtları yerleştiriyoruz.

    Yumurta, şeker ve margarini homojen bir kıvama gelinceye kadar çırpıyoruz. Daha sonra diğer malzemeleri de ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.

    Bir kaşık yardımı ile hazırladığımız karışımı kağıt yerleştirdiğimiz kalıplara paylaştırıp pişiriyoruz. Kürdan ile keklerin pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.

    Pişen keklerimizi soğumaya bırakıp, krem şantiyi hazırlıyoruz. İstediğimiz renkte bir gıda boyası ile şantiyi renklendirip bir müddet buzdolabında bekletiyoruz.

    Sıkma torbası vasıtasıyla soğuyan keklerimizin üzerine kremayı şekillendirerek sıkıyoruz ve son olarak arjantin şekerleri ile ya da farklı şekerlemeleri, çikolata vb ile süsleme işlemini tamamlıyoruz.


    Afiyetle,



    13 yorum:

    Adsız dedi ki...

    Mügeeooowwww !! Bırak işi gücü ben çayı kodum , cupcakelerini kapta gelllll !!!!!!!!!!!!

    Pastanı Seç dedi ki...

    Mügüş valla harika olmuş.Sende dün akşam faaliyetteydin sanırım.Fransız pastasını denedim arkadaşım.Cupcakelerden bende isterimmmm!!!!!!

    MUTFAKISTAN dedi ki...

    harika gorunuyor ellerine saglik
    daha once hic hazirlamadim uzanip almak istedim tarifini aldim canim bu hafta bende hazirlayip sonucu bildiririm sevgiler

    banu kırmızıgül dedi ki...

    merhaba nefis olmus ellerinize sağlık tariflerinize bayıldım cok guzeller. sevgiler..

    Adsız dedi ki...

    Cupcakeler sahane olmuslar,ellerinize saglik.

    Tijen dedi ki...

    Pek güzel olmuş Müge'ciğim, ellerine sağlık.

    Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

    Merhaba canim, bu cupcakeler harika görünüyor, rengide cok güzel ve parlak. Ellerine saglik, pasta islerinde cok basarilisin. Bana da beklerim, güzel tarif ve hikayelerle bulusmak üzere.

    Selam ve sevgilerimle..

    Adsız dedi ki...

    Müge'cim nefis görünümlü kekler olmuş. Ellerine sağlık. İyi hafta sonları, sevgiler..

    elifin tarifleri dedi ki...

    Hangi tarifinize yorum yazacağımı bilemedim,hepsi birbirinden güzel görünüyor,ellerinize sağlık...
    İyiki benim bloguma yorum bırakmışsınız da sizin blogunuzu tanıma şansım olmuş,artık sıkı takipçinizim,linklerime de ekledim,görüşmek üzere...

    Yemekbahane dedi ki...

    Herkese merhaba,

    Yine beni yanlız bırakmamışsınız , harikasınız ne diyiimmm :)

    Burçin, cupcakeler cepte hemen geliyorummm :)))

    Ayloş, sen doğuştan torpillisin şekerim , cupcakein lafı mı olur !

    Sevgili mutfakistan, eminim sen de beğeneceksin tadını, denemeye değer...

    Banu,Senem,Tijen,Ebru ziyaretiniz için çok teşekkür ediyorum.

    Kevsercim, övgü dolu sözlerin için çok teşekkürler...

    Elif, sağol bak ne güzel oldu vesile oldu tanışmış olduk...

    Sevgiler
    Müge

    Leziz Sofralar dedi ki...

    MÜGE'CIM BENDE BU ARA CUPCAKE ARASTIRMASI YAPIYORUM TAMDA EMIN OL BU TARIF COK ISIME YARACAK ELLERINE SAGLIK CANIM SEVGILER...

    Adsız dedi ki...

    oyy ben yorum yazdıımm yazdımmm amma gönderemedım:( kısaca dıyorum ki; bende gelıyorum:))

    sevgıler
    fıdan

    Özlem dedi ki...

    Müge' ciğim görüntü muhteşem. Kremanın rengi çok hoş. Tadını ise hiç sormuyorum :)

    Ellerine sağlık, sevgiler.

    LinkWithin

    Related Posts with Thumbnails