19 Nisan 2007 Perşembe

ÇİLEKLİ ÇİKOLATALI TRUFFLU PASTA

Image Hosted by ImageShack.us


Başlığı yazarken aslında şöyle demek istedim YOK YOK PASTASI :)
Ama yaparken de, yerken de , ismini yazarken de bunu hissettirdi bana gerçekten. Bu pastayı çikolata hayranı kod adı NUTELLA'ya olan tutkusu nedeniyle NUTİŞ olan değerli Golden Girl'lerimizden Nükhet'cim için yaptım. Çünkü 17 Nisan Nutiş'in doğumgünüydü ve ona ancak içerisinde bol bol çikolata olan bir şey yapmak uygun düşerdi...
İşte malzemeler ve yapım aşamaları :

Önce pandispanyasından başlayalım.Bu pastanın kekini daha önce Hindistancevizli Çikolatalı Pasta'da uygulamıştım.Pastacı Burcu'dan öğrendiğim ve lezzeti tartışılmaz bir tarif. Bu sefer ölçüyü 1/2 oranında azalttım ve sadece 2 kat olacak şekilde bir kek pişirdim.

Buna göre;

  • Oda ısısında bekletilmiş 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı vanilya aroması
  • 1 su bardağından 2 parmak az un
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 2,5 yemek kaşığı toz kakao
  • 200 gr benmari usulü eritilmiş çikolata
  • 2,5 yemek kaşığı yoğurt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ

Yumurta,şeker , vanilyayı kremsi bir kıvama gelinceye kadar çırpın. Un, kakao ve kabartma tozunu ayrı bir kapta eleyerek karıştırın.Yumurtalı karışıma sırasıyla eritilmiş çikolata, yağ ve yoğurdu katarak karıştırın. Kuru malzemeleride ekleyip homojen bir karışım elde edinceye kadar çırpın.20 cm'lik çemberinizin iç kısmına ev altına yağlı kağıt döşeyin ve karışımı dökün.Önceden 180 derecede ısıtılmış fırınınızda 40-50 dk kadar pişirin.Arada kürdan testi ile kontrol yapabilirsiniz.

Pandispanyayı bir gün önceden pişirdim ve streç filme sarıp bir gece beklettim. Ertesi gün levye ile tam ortadan iki ye kestim.

Arasına ve üzerine her zamanki gibi ;

  • 200 ml (1 küçük paket) sıvı krema ve
  • 250 gr küvertür çikolata (benmari usulü eritilmiş) 'yı

Çırpıp bir süre buzdolabında bekletin.

Kekinizin arasına hazırladığınız kremayı sürün ve ufak ufak dilimlediğiniz çilekleri dizin. Kekin ikinci katını da kapatıp kalan tüm kremayla bütün pastayı iyice sıvayın. Busdolabında bir müddet dinlendirin.

Çikolata bantı için ;

200 gr küvertur çikolatayı benmari usulü eritin. Pastanızın yüksekliğini ölçün ve bu ölçüye göre yağlı kağıttan tüm pastayı çevreleyecek şekilde şerit/şeritler kesin. Bu şeritin üzerine bir spatula ya da bıçak yardımı ile eritmiş olduğunuz çikolatan düzgünce sürün. Şeriti pastanızın çevresine itinayla sarın ve pastayı tekrar buzdolabına kaldırın.

Truff için tarifi buradan alabilirsiniz.

Ben kakao dekorlu yaklaşık 15 adet truff hazırlayıp pastanın üzerine koyarak pastamı tamamlamış oldum.

Yiyenler beğendi, umarım siz de beğenirsiniz...

Afiyetle,



11 yorum:

Adsız dedi ki...

günaydin bu harika pastaya ilk yorumu yazan olmaktan cok mutluyum hakikatende pastanda yok yok görüntüsünede bayildim ellerine saglik,gelecek iltifatlara hazirlikli olsan iyi olur...
güzel günler seninle olsun sevgierimle...

Adsız dedi ki...

Pasta gerçekten harika görünüyor bende çikolatalı lezzetleri çok severim..:))Ellerine sağlık..:))

Adsız dedi ki...

Müge'cim bu pasta beğenilmezmi, bütün güzel tatlar birarada, ellerine sağlık, birde tadına bakabilseydik , sevgiler...

Yemekbahane dedi ki...

Sevalcim,
Teşekkür ederim güzel sözlerin için.Beğenmeniz beni çok mutlu ediyor gerçekten de.

Ülviye'cim,
Çikolatalı lezzeti sevmyen mi var :)Sağol geldiğin için...

Ebrucum,
Tadına bakmak ne demek..Bir gün biraraya gelebilirsek seve seve ..

Sevgiler
Müge

Adsız dedi ki...

Mügecim yine harikalar yaratmışsın.. senin arkadaşın olmak büyük şans:)) ellerine sağlık canım nefis...

Adsız dedi ki...

Muge ellerine saglik, acayip istah acan goruntusu var bu pastanin :)Inan hizina yetisemedigim bloglardan biri de sensin :) Yaptigin hersey harika gorunuyor :)
Sevgiler...

hayat dedi ki...

Müge'ciğim, harika bir pasta olmuş.Ellerine sağlık yiyenlere afiyet olsun. bizde tadına baksak hiç fena olmazdı ama:)neyse artık bizde görüntüsüyle yetinelim.
Sevgilerimle...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Müge'ciğim
Çok güzel ve lezetli bir pasta olmuş gerçekten. Nutiş'in d.günü kutlu olsun nice senelere. Ellerine sağlık.
Sevgilerimle,

kuzine dedi ki...

Şu pastadan yapıp, yemeliyim isteği oldu bende. Eminim müthiş lezzetli olmuştur.
Ellerine sağlık,sevgiler.

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Müge Hanım merhaba,

Bu pasta süpeeer gözüküyor. Bir pasta bu kadar mı doludolu olur. Bayıldım:) Ellerinize sağlık.

Sevgiler.

Nukhet dedi ki...

Mugecim
Sen bu pastayi baska bir Nukhet icin yapmis olsn da ben boylesi uygun bir seyi ustume alinip kendimeymis gibi yedigimi hayal etmek istiyorum. Hmmm o cikolatanin dayanilmaz cazibesi. Ellerine saglik canim

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails