20 Şubat 2007 Salı

#19 KEK YE

Bu ayki etkinliğe çok sık yaptığım iki tarifle katılıyorum.Hani mutfakların demirbaşları vardır ya...Tarifi için bir yerlere göz atmanız gerekmez,işte onlardan..
Umarım sizler de beğenir ve denersiniz.. Etkinliğe ev sahipliği yapan Kekevi'ne bu seçimi için çok teşekkür ediyorum ..

HAVUÇLU VE CEVİZLİ KEK


Image Hosted by ImageShack.us



Malzemeler:


  • 5 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket margarin (Ben Hüner kullandım)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet limon kabuğu rendesi
  • 1 adet büyük boy havuç
  • 1 kase ceviz içi
  • Aldığı kadar un (Yaklaşık 1,5-2 su bardağı kadar alıyor)

Margarini eritin ve soğumaya bırakın.Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelinceye ve şeker eriyinceye kadar çırpın.Şekerli karışıma margarini de ekleyip çırpmaya devam edin.Kuru malzemeleri ayrı bir kapta eleyin ve diğer malzemeye katarak çırpmaya devam edin.En son limon kabuğu, rendelenmiş havuç ve ceviziçini de ekleyip tahta kaşıkla iyice karıştırın.Kalıbınızı yağlayın ve karışımı dökün.Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 45-50 dk kadar pişirin.

ISLAK KEK



Image Hosted by ImageShack.us



Malzemeler:

  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket toz kakao
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 yumurta
  • Alabildiğine un (Yaklaşık 1,5-2 su baradğı kadar alıyor)

Süt, şeker,yağ ve kakaoyu şeker eriyinceye kadar çırpın.Elde ettiğiniz karışımdan 1 kase ayırın.(En son kullanılacak)Geri kalan kakaolu karışıma yumurta ve diğer malzemeleri ekleyin ve iyice çırpın.Kalıbınızı yağlayın ve karışımınızı dökün.Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında kekiniz kabarana kadar (yaklaşık 45-50 dk) pişirin.Keki fırından çıkartıp kalıbının kenarlarını bıçak yardımıyla esnetin, kekin bir kaç yerinde hafif delikler açın.Daha önce ayırdığınız sosu kekiniz sıcakken üzerine dökün.Sosunuz beklerken hafif şekerlenmiş olabilir, o nedenle çok az süt ekleyerek karıştıp dökerseniz daha iyi sonuç alacaksınız.

Afiyetle,

9 yorum:

hatice dedi ki...

Sevgili Müge,
öncelikle hem ıslak kek, hemde havuçlu cevizli kek, çook güzel iki tarif olmuş ellerine sağlık..takip edildiğimi bilmek beni çok mutlu etti, bu güzel siteni linkime ekleyerek ilk linkimide oluşturmuş oldum, görüşmek üzere.. Sevgiler...

Defne dedi ki...

Islak kek her zaman favorimdir Müge. Ellerine sağlık. Hatice'ye bıraktığın yorumdan tıkladım blogunu. Çok keyifli.

Sevgilerimle.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Merhaba yemekleriniz ve siteniz çok güzel olmuş elleriniz sağlık.
Hoşçakalın.

kamiş dedi ki...

Müge, ne güzel kekler yapmışsın, ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

Müge'cim keklerin nefis, en çok ıslak olana bayıldım ellerine sağlık, sevgiler..

Tuba dedi ki...

Kekler nefis gorunuyor Muge. Islak keki ben de cok severim, ellerine saglik, sevgilerle,

Adsız dedi ki...

merhaba, kek ve kurabiye türlerinin hepsini ağzımın suları akarak bakarım hem de yerim :))

Islak kekiniz zaten güzel olmuş. Ama ben herzaman havuçlu ve cevizli keki tek geçerim :))

Ellerinize sağlık.

sımsıcak sevgilerimle...
http://misss.blogcu.com

Annelik Okulum dedi ki...

Şu an keki yapıyorum nefis görünüyor....ellerine bilgine sağlık...

Dilek Dursun dedi ki...

Kek nefis oldu kızımın süt alerjisi oldugu için tam bizlik bir tarifti.Cevizde alerjen oldugu için koymadıklarımdan ama nefis yumuşacık bir kek oldu teşekkürler.Sevgilerimle
www.annelikokulum.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails