25 Ağustos 2020 Salı

AVOKADO İÇİNDE YUMURTA





Bazen çevremden kahvaltı hazırlamanın ne kadar yorucu ve sıkıcı olduğunu duyuyorum. Misafir ağırlarken de kahvaltı değil daha çok çay ya da yemek tercih ettiklerini, kahvaltının detaylı olduğunu söylüyorlar. Siz de böyle mi düşünüyorsunuz?
Ben tam tersi kahvaltıda çok eğleniyorum. Sunumlar, fark yaratacak alternatif lezzetler , yaratıcılığımı tetikliyor, aşırı mutlu oluyorum.

Bu tarif de böyle bir kahvaltı sofrasından kalma.

Avokadoyu o kadar çok seviyorum ki , yumurta ile yaptığım bu sunuma gelen konuklarım bayıldı.
Pandemi nedeniyle pek misafir ağırlayamasak da kendimize, ailemize şık ve lezzetli bir ikramda bulunabiliriz.

Malzemeler: (1 kişilik)

  • 1/2 avokado (çekirdeği çıkartılmış)
  • 1 adet yumurta
  • 1 dilim hindi füme (tercihe bağlı, pastırma/jambon kullanılabilir)
  • zeytinyağ 
  • tuz
Yapılışı:
  1. Isıya dayanıklı bir kaba yarım avokadoyu kabuklu şekilde koyuyoruz.
  2. Göbek kısmına dikkatlice yumurtayı kırıyoruz.
  3. Üzerine zeytinyağ ve tuz gezidiyoruz.
  4. İnce şeritler halinde kestiğimiz füme hindiyi üzerine koyup 180 derece fırına veriyoruz.
  5. Yumurta pişince fırından alıyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails