15 Kasım 2012 Perşembe

BİBERLİ MANTAR KAVURMA

Biberli Mantar Kavurma

Kimileri sevmez ama ben mantarı her şekilde çok seviyorum. O kimilerinden biri de benim kocam :) O yüzden evimizde pek mantar pişmez, ancak bir misafir olursa ya da benim canıma tak ederse mantar girer mutfağımıza.
Ama kim ne derse desin besleyici özelliğinin yanısıra mantar, çok lezzetli bir garnitür, hatta ana yemek .. Şu tarifin yanına güzel bir pilav, yanında da bir cacık olsa ne olur, prima olur prima :)
Sarı ve kırmızı biberlerle lezzetlendirdiğim bu soteyi garnitür olarak da bir parça ızgara et ya da tavuk ile servis ederseniz çok şık bir misafir menüsü çıkmış olur ortaya, acemi şeflerime duyurulur...

Malzemeler:

  • 500 gr temizlenmiş kültür mantarı
  • 2 adet büyük boy kırmızı biber
  • 2 adet büyük boy sarı biber
  • 1 adet büyük boy kabukları soyulmuş domates
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • tuz - karabiber - kekik
  • sıvıyağ (ben mısırözü kullandım)

Yapılışı :

  1. Mantarları dörde bölerek hazırlıyoruz.
  2.  Biberleri jülyen doğruyoruz (Jülyen : uzun şeritler halinde doğrama biçimi)
  3. Domatesleri küp küp doğrayarak hazırlıyoruz.
  4. Bir tencereye 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ koyup biberleri sotelemeye başlıyoruz. Biberlerden sonra mantarları da ilave ediyoruz. 
  5. Mantarlar suyunu salmaya başladığında domatesi ve salçayı ekliyoruz. Tuzunu ilave ederek tencerenin kapağını kapatıp bir miktar suyunu çekmesini bekliyoruz. 
  6. Pişmesine yakın karabiber ve kekik ile tatlandırıyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

9 yorum:

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Bende mantarın her halini sevenlerdenim. Ellerinize sağlık

Gurme Şirine dedi ki...

mantarı çok severim...
her halini severim...
ellerine sağlık canım...

Dışavurum dedi ki...

Offf yine bir Müge postunda gece gece canım fena yemek çekti, mantar hem de missss

*mehtap dedi ki...

harika görünüyor,eline sağlık..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Mantar böyel tatlarda çok yakışıyor o lezzetini suyu ilemi veriyor bilemiyorum ama gerçekten ben de çok seviyorum bu tarz karışımlarda:-)
ellerinize sağlık,teşekkürler.

Unknown dedi ki...

akşam bizdede benzeri yemek vardı adı üstünde ben içerisine kavurmada ekledim:)aynen mantarcıyım her yemeğe yakışıyor

Aicha Dalgic dedi ki...

çok güze,bayıldım harika

gorunuyor

ellerine sağlık bende

sizi bloguma seve seve

beklerim

bisous bisous

www.fraise-framboise.blogspot.com

Adsız dedi ki...

harika!! sevgiler

Adsız dedi ki...

Mantar çok sevdiğim bir lezzet ellerinize sağlık:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails