19 Temmuz 2010 Pazartesi

MİNİ KUMPİR

Mini Kumpir



Neredeyse kimsenin "Sevmem" demediği, her çeşidi başka lezzetli patatesle yine yeniden karşınızdayım.. Benim aklıma kumpir denince gelen yer "Ortaköy" .. Orada resim gibi süslü vitrinlerdeki malzemeler, koca koca kızarmış patatesler ve sonra deniz kenarında yenen kumpirin tadı bir başka..Ben kumpiri kabuğuna kadar yerim :) ya siz ? Bence en güzel yeri de orası hatta :)

Kumpiri kumpir yapan kömürde pişmenin verdiği lezzet olsa da evde de güzel sonuçlar çıkıyor. Mini kumpirleri misafirlerime yaptığımda gayet beğeni topladı.İkram etmesi de çok kolay olduğu için bu tip açık büfe alternatifleri için uygun bir tercih diye düşünüyorum.

Malzemeler:

  • 15 adet taze patates (şekilleri düzgün ve birbirine yakın boyutlarda seçim yaptım)
  • 200 gr taze kaşar peyniri
  • 100 gr hindi pastırması (ben lezzetinden çok memnun kaldım, arzu ederseniz siz dana pastırma ya da farklı bir içerik de kullanabilirsiniz)
  • 1 çay bardağı mısır konservesi
  • Bir tutam ince kıyılmış taze kekik
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • Tuz, karabiber, kırmızı biber

Patatesleri tuzlu suda haşlıyoruz. Haşladığımız patatesleri bir müddet soğumaya bırakıp sonrasında her birini ortadan ikiye bölüyoruz. (Boyuna bölmemiz daha güzel bir şekil almasını sağlayacaktır)

İkiye kestiğimiz patateslerin içlerini bir çay kaşığı yardımı ile kabuğu zedelemeden oyuyoruz. Çıkarttığımız iç patatesleri bir kaseye koyup, içerisine tereyağ koyup iyice eziyoruz. Kaşar peynirin yarısını, ince kıyılmış kekik, ufak ufak doğradığımız pastırmalar, mısır konservesi ve baharatlarını ilave ederek iyice karıştırıyoruz.

İçlerini oyduğumuz kabukları bir tepsiye diziyoruz ve bu kabukların içlerini tekrar hazırladığımız patates karışımı ile iyice dolduruyoruz. Koyduğumuz iç malzemeyi kabuğun şeklini alacak şekilde bastırarak kabukla bütünleştiriyoruz. Kalan kaşar peynir rendesini her bir yarım dilim üzerine serpip önceden ısıtılmış 200 derece fırına vererek üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.

Sıcak şekilde servis ediyoruz.

Not: Taze patates olduğu için kabuğu ile yenebiliyor.

Afiyetle ve sağlıkla,

15 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ayy Müge Hanımm çok güzel görünüyorr...
Müsadeniz olursa deneyip bloğumda paylaşmak isterimm:)) çok güzeller..

YeMeK vAkTi dedi ki...

ellerine sağlık,harika görünüyorlar patatesçikler:)Her sofraya yakışacak cinsten olmuş gerçektende

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık. Süper görünüyorlar. Eminim lezzeti de harikadır. Hemen bu akşam deniyorum :)

Saglıklımutfak dedi ki...

Mügecim eline sağlık. Bende kumpiri kabuğuna kadar yiyenlerdenim. aldım bir tane iyi haftalar canım. sevgiler

Saglıklımutfak dedi ki...

Mügecim eline sağlık. Bende kumpiri kabuğuna kadar yiyenlerdenim. aldım bir tane iyi haftalar canım. sevgiler

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

harıka bır sunum hoş bır lezzet.ellerıne sağlık sevgıler canım:)

ayca dedi ki...

süper gözüküyor.. bayıldım.. en kısa zamanda deneyeceğim :)

Sanat Notları dedi ki...

onları biz yedik:)) mmmhmhmhmh,
çok güzeldi, tabi kabukları da yeniyomuş ama geç farkettik,
Müge yenilikde bir numarasın gerçekten, o gün birde yoğurtlu bulgur vardı herkese anlatıyorum,
ellerine sağlık, okuyanlarada tavsiye ederim

Zehra Gürgen dedi ki...

Mühgecim ben kabuklarıyla birlikte yerim kumpiri ve genelde tereyağlı peynirli tercihimdir. Ve tabii Ortaköy geliyor aklıma :)
Ama Ankara Kıtır'ın da kumpiri çok güzeldi bilen bilir Kuğulupark yanındaydı, hala duruyor mu bilmem ama?

Ordanburdanhayattan dedi ki...

offff derim başka da birşey demem ben buna, ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar.İştah kabartan bir görüntü olmuş.Lezzeti görüntüsünden belli.Nefisssss

NiLaY dedi ki...

hem çok güzel görünüyorlar hem de pratik :) hemen kopyalanır bu tarif canım :) teşekkürler..

Unknown dedi ki...

kumpire kim hayır diyebilirki.ellerine saglık.

Yemekbahane dedi ki...

Denizciğim, dene elbette.. Ne demek tabii ki memnun olurum :)

Aylimciğim, teşekkürler nazik yorumun için.

Ececiğim,deneme sonucunu merakla bekliyor olacağım.

Hilalciğim, kabuksuz yenir mi değil mi :) Afiyet olsuuunn!

Tülinciğim, teşekkür ediyorum.

Yemekbahane dedi ki...

Ayçacığım, denemen sonrası yorumlarını bekliyorum merakla,

Simeennn!deneme bir iki :) yopurtlu bulgur herkesin favorisi, tarif blogda var, yap yazlık camiası da yesin :)

Zehracığım, Ankara'da yemedim ama eminim güzeldir..Sevgiler,

Yaseminciğim, sağol tatlım , sevgiler

Sevgili SAdece Yemek, ziyaretin ve yorumun için teşekkür ediyorum.

Nilaycığım, kopyala yap pişir, anlat :) Sevgiler

Eylemciğim, sana da teşekkür ediyorum.

Sevgiler
Müge

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails