24 Nisan 2009 Cuma

NAR EKŞİLİ BEZELYE SALATASI


Misafirlerimin övgüyle yediği Bezelye Salatasının tarifini vermek istiyorum bugün sizlere. Yapımı basit ve tadı çok lezzetli bu salatayı isterseniz, garnitür ya da meze olarak da yemekli misafirlerinize ikram edebilirsiniz.

Arzu ederseniz konserve bezelye kullanabilirsiniz. Ben kışlık hazırlıkları yaparken dondurduğum taze bezelyelerim ile yaptım. Şimdi tam da zamanı, gelin sağlıklı olanı seçin ve taze bezelyeyi tercih edin derim.

Malzemeler:

  • 1 kg bezelye
  • 5-6 sap taze soğan (ince kıyılmış)
  • 1 demet dereotu (ince kıyılmış)
  • 3-4 yemek kaşığı nar ekşisi (Miktarını değiştirebilirsiniz, zevkinize kalmış)
  • Zeytinyağı
  • tuz

Bezelyeleri eğer taze kullanıyorsanız, önce haşlamanız gerekiyor. Ancak konserve kullanıyorsanız direk salatanın yapımına geçebilirsiniz.

Haşlanan bezelyeleri bir kaseye alıyoruz. Soğan, dereotu, tuz, nar ekşisi ve zeytinyağ ilave edip iyice harmanlıyoruz. Servis edeceğimiz tabağa aktarıyoruz.

İşte bu kadar, bitti :)

Bundan sonrasına da hem sağlıklı hem pratik hem de lezzetli bu salatayı yemek kalıyor.

Afiyetle kalın,

4 yorum:

LEMAN dedi ki...

ellerıne saglık yemek gercekten bahane sevgılerle selamımı bırakmak istedım

ipek dedi ki...

Ekşili ekşilimis gibi, ellerine sağlık.

My Turkish Kitchen dedi ki...

Merhaba,
Nar eksisi eminim bu salataya muthis bir tat katmistir.
Iffet

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Merhabalar...
İlk defa görüyorum ama eminim tadıda görüntüsü kadar lezeetlidir...
Ellerinize sağlık:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails