22 Ocak 2009 Perşembe

CEVİZLİ TAVUK RULO VE TEREYAĞLI PİRİNÇ PİLAVI


GÖZLERİNİZDEN ÖZÜR DİLİYORUM !!!

Hiç beğenmediğim bu fotoğrafı kullanmak zorunda kaldım:( Yani Sevgili Adaşımın bu işten anlayan kişi olarak adlettiğim eşinin bize dediği gibi "ölü gibi tabağa attığım" tavuğu fotoğraflayamadığımın kanıtıdır :( Ne göz ne nizam, tavuk bir yerde, pilav başka. Pilavın üzerinde güya tavuğun sosu var , gör de inanma ... Tarifini yazmak istiyorum dedim bu şekilde koydum artık kusura bakmayın.

Bu hafta güzel bir gelişme oldu, artık daha iyi bir fotoğraf makinam var. Biraz baktığım yeri de düzeltir, tabağa öylece bırakmazsam daha iyi sonuç alabilirim sanırım. Yenilerini çekinceye kadar eski düzene katlanmak zorunda kalacaksınız ama söz veriyorum gelişim sağlayacağım :) Bu da kendime verdiğim 2009 hedeflerim arasında. Daha iyi fotoğraflar çekip yayınlamak !

Cevizli Tavuk Rulo'yu cumartesi gecesi kendimiz için yaptım. Yapımı gayet kolay ve sonuç çok başarılı oldu.

Malzemeler:

  • 4 adet kalça şiş (kalça şiş direk beyaz etten hoşlanmıyorsanız, tercih etmenizi önereceğim et türü)
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı salça
  • tavuk baharatı karışımı (bu bizim evde vardı ama yoksa, köri, yenibahar, karabiber, toz kırmızı biber, kimyon karışımını kullanabilirsiniz)
  • tuz
  • zeytinyağ
  • bir miktar tereyağ
  • 8 adet bütün ceviz

Bir kasede yoğurt, salça, baharat karışımı, tuz ve zeytinyağını karıştırın. Tavuk etlerini karışımın içine alın ve iyice bulayın. Buzdolabında yaklaşık 30 dk kadar dinlendirin.

Fırını 180 derecede ısıtın. Dinlendirdiğiniz ruloların arasına 2 adet bütün ceviz koyun ve rulo yapın. Rulonun alt kısmı fırın kabına gelecek şekilde yerleştirin. Üzerlerine bir çay kaşığının ucu ile tereyağ koyun ve fırına verin. Yaklaşık 30-35 dk içi pişene kadar fırında tutun. Arada sırada kontrol etmekte fayda var, yoğurt olduğu için kolayca kızarıyor. O zaman fırının ısısı düşürülebilir.

Yerken içinden çıkan cevizler süpriz niteliğinde ve çok lezzetliydiler, denemenizi tavsiye ederim.

Tavuk bence pilavsız olmaz.

tereyağlı pirinç pilavı

Pilavı çok severim ve eşim de güzel yaptığım konusunda sürekli kompliman yapar. Ama annemin benden daha güzel yaptığını da söylemekten kendini alamaz. Eeee o da bir gelişim noktasıdır, şimdiden annemden güzel yapmam zaten uygun olmaz :) Hep o çok bol tereyağ kullanıyor, sen ondan seviyorsun demeyi de ihmal etmiyorum yaniii :)

Ben pilavı yapmadan önce muhakkak bir müddet sıcak suda bekleten gruptanım sanırım. Nişastasını böylelikle saldığı için lapa olması engellenmiş oluyor.

Ölçü olarak 1 bardak pirince , 1,5 bardak sıcak su şeklinde yapıyorum. (Yani bire, bir buçuk ölçü)

2 bardak pirinci yaklaşık 20 dk kadar sıcak suda bekletip süzüyorum.

Tencereye 1 tahta kaşığı dolduracak şekilde tereyağ koyuyorum (ben de az koymuyormuşum yani- ama yiyeceksem de hakkını vermem lazım di mi?) Yağ eriyince suyunu süzdüğüm pirinçleri yağda 3-4 dakika kadar kavuruyorum. Pirinçler serpik serpik (yani birbirine yapışmayacak şekilde) olunca 3 bardak sıcak su ilave ediyorum. 2 adet Maggi Tavuk Bulyon , 1 çay kaşığı tuz ve 2 adet kesme şeker atıyorum. Kuvvetli ateşte suyunu çekene kadar pişiriyorum. Demlenmesi için havlu kağıt ile örtüp bekletiyorum.

Her yiğidin bir yoğurt yiyişi, her kadının bir pilav stili vardır bence ...Bu da benimkisi :)

Afiyetle kalın,

7 yorum:

Sevde dedi ki...

Merhabalar,
Ben bir tavuk tutkunu olarak ve farklı tad arayışlarının peşinde olarak cevizli tavuğunuzu mutlaka deneyeceğim.
Bu arada kitabınızı incelemek istediğimde sonucu göremedim. sanırım Link'te hata var. Yardımcı olursanız sevinirim.

PASTASEHRİ dedi ki...

Cevizli tavuk nefiss gözüküyor Mügeciğim ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

çok lezzetli görünüyor,denemek isterim ellerinize ağlık...

Adsız dedi ki...

Ne kadar güzel bir tarif bu.Sağol Mügeciğim,senin bu pratik tavuk yemeklerin çoğu zaman imdadıma yetişiyor.Ellerine sağlık.Sevgilerimle...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Tavuk nefisss nefisss ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

pelince dedi ki...

Müge cevizli tavuk rulo çok güzel gözüküyor,ben daha önce hiç yapmadım..Bende misafirlerime ikram etmek isterim,ellerine sağlık..

Sevgiler..

seyabb dedi ki...

harika görünüyor.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails