28 Mart 2008 Cuma

PATATESLİ ÇÖREK



Gelişim, ilerleme , inkişaf, tekamül olarak açıklanmış burada..
İlerleme midir bilmem ama ... Ben bu tarifi ilk yazdığımdan sonra sanırım biraz yol katetmişim :)

Tadını çok sevdiğim bu tarifin arşivlerde o silik fotoğrafla kalmasını istemediğim için bir kez daha yazmaya karar verdim.
Acemi mutfak düşkünleri ... Yine korkusuzca deneyebileceğiniz, sapma riski olmayan bir tarif..

Malzemeler:
  • 4 tane orta boy patates
  • 1 tane orta boy soğan
  • 2,5 su bardağı un
  • 3 yumurta
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • karabiber , kırmızı biber , nane

Patates ve soğanları ufak küpler halinde doğrayıp, diğer tüm malzemelerle derin bir kabın içerisinde karıştırıyoruz.

Düz bir tepsiyi ya da kek kalıbını iyice yağlayıp hazırladığımız karışımı döküyoruz.

Önceden ısıtılmış fırında (180 derece) üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

Afiyetle,


5 yorum:

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Böyle pratik herşeyin hemen karıştırılıp pişirildiği tarifleri çok seviyorum ellerine sağlık Müge nefis görünüyor.
Sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

10 nisan 2008 tarihine kadar engüzel pasta yarismamız var katılırmısınız.ayrıntı http://birdemliksohbet.blogspot.com TÜM ARKADAŞLAR Davetlidir. HayırlıCumalar

fidaneli dedi ki...

mugeeee, ben varya astım kendımı :) tatlı ılk tercıh olmakla beraber tuzlu, acı herturlu seye acığım:) elıne sağlık.. en kısa zamanda denemek ısterım;) ufaktan gırmeye basladım nasılsa mutfağıma;)

pelince dedi ki...

Müge bu fotoğraf ile tarif çok daha netlik kazanmış,ama her koşulda hafızada kalan lezzeti olur.
Çok leziz gözüküyor zaten,ellerine sağlık..

Sevgiyle kal.

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Müge'ciğimm,

Tam benlik olmuş bu çörek, patates var ya içinde, daha ne isterim ki ben:)))

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails