19 Ekim 2018 Cuma

HELLİMLİ KİNOA SALATASI



Kafanız karışmıyor değil mi :) Bir börek tarifi yazıyorum, bir sağlıklı tarif.. :)
Hayatta da olması gereken dengeyi beslenmemizde yakaladığımızda bu iş bence oluyor, en azından son 2 yıldır ben böyle yaşamaya çalışıyorum, bir gün sevdiğim şeyleri yiyorsam ertesi gün yemiyorum. Ama sağlıklı yiyecekleri de mümkün mertebe en seveceğim şekle sokuyorum. Eski tariflerde sağlıklı pizzalara, böreklere de bakabilirsiniz.. Bu bence önemli, ruh doyunca karın da doyuyor.. İşin sırrı bu..

Bugün size yine yavan bir salata yememek için keyifli bir salata uygulamamdan bahsedeceğim. Kinoa, son dönemde bildiğiniz gibi protein açısından oldukça zengin bir besin. Kinoaya ulaşamam, şimdi onu bulamam derseniz bu tarifi haçlanmış yeşil mercimekle yapabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 1 bağ roka
  • 1 adet büyük boy domates
  • 1 avuç ince kıyılmış dereotu
  • 2-3 dal ince kıyılmış taze soğan (ben sadece yeşil kısımlarını kullandım)
  • 3-4 dilim hellim peyniri
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 çay kaşığı tereyağ
  • 1 çay bardağı kinoa (ya da haşlanmış yeşil mercimek)
  • 1 adet limon
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ 
  • Tuz
Yapılışı:
  1. Kinoayı üzerini geçecek kadar su koyarak yaklaşık 10 dk kadar haşlıyoruz.
  2. Roka-dereotu ve taze soğanı güzelce yıkarak doğruyoruz.
  3. Domatesin kabuklarını soyup küp şeklinde doğruyoruz.
  4. Bir kavanozda 3 yemek kaşığı zeytinyağı, bir limonun suyu ve tuzu iyice karıştırmak için çalkalıyoruz.
  5. Roka, dereotu, taze soğan ve domatesi bir kapta iyice karıştırırarak, servis tabağına alıyoruz.
  6. Hellimleri şerit ya da küp halinde doğruyoruz.
  7. Bir tavaya bir yemek kaşığı zeytinyağı biraz da tereyağ koyarak hellim peynirlerinin her iki yönünü de kızartıyoruz.
  8. Servis tabağına aldığımız salatanın üzerine haşlanmış kinoa ve kızarttığımız hellim peynirlerini de koyarak salatamızı tamamlıyoruz.
Afiyetle, sağlıkla

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails