22 Ocak 2018 Pazartesi

PARÇA ÇİKOLATALI CEVİZLİ MUZLU KEK


Sömestr tatili geldi çattı. Siz de benim gibi 15 gün evde neler olacak kaygısında mısınız :) Öğretmenlerimizin de dinlenmesi gerekiyor elbette ama işte çalışan anne olunca evde oldukları zamanları organize etmek de zor oluyor, ne yaparsın :)

Hele de kapışmaya hazır iki kardeşin evde sürekli olmaları .. Kafamı yormuyor değil.. Programlamaya çalışıyorum bakalım.. Etkinliklere bakacağım biraz. Belki bir kaç gün de izin alır, bir şeyler yaparız..Mutfakta da bol bol vakit geçireceğiz tabii.. Her ne kadar her yaptığımı yemeseler de en azından kurabiye ve kek seviyorlar.

Bu keki onlara değil, teyzeme gelen misafirler için yapmıştım. Engin'in Alanya iş seyehatinden tüm bonkörlüğü ile getirdiği 3-4 kilo muzu bitirme çabası beni muzlu kek yapmaya zorladı diyebiliriz.

Daha önce bir Muzlu Kek tarifi paylaşmıştım, bunun farkı içinde parça çikolata ve bolca ceviz olması. Tarifi @sukrankaymak'ın Instagram sayfasında gördüm, fıstıkla yapmıştı, ben cevizli olarak uyguladım. Sonucundan oldukça memnun kaldım. 

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ (ben ayçiçek yağı kullandım)
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 adet iyice olgunlaşmış muz
  • 1 çay bardağı dövülmüş ceviziçi
  • 1 çay bardağı parça (damla) çikolata
  • 2 tepeleme su bardağı un (farklılık gösterebilir)
Üzerine ;
  • 80 gr bitter çikolata
  • Dekoratif çikolata parçaları
Yapılışı:
  1. Kek kalıbımızı margarin ile yağlayıp, fırınımızı 180 derecede ısınmaya bırakıyoruz.
  2. Yumurta ve toz şekeri krema kıvamına gelinceye kadar iyice çırpıyoruz.
  3. Sıvıyağ, süt ve yoğurdu ekliyoruz, karıştırıyoruz.
  4. Bir kapta un, vanilya ve kabartma tozunu karıştırıp eleyerek diğer kek malzemelerine ilave ediyoruz, çırpıyoruz.
  5. Bir başka tabakta muzları çatalla iyice eziyoruz. Ezilen muzlara, ceviz ve çikolataları ekleyerek birbirlerine iyice yediriyoruz. (Bulamaç oluyor)
  6. Bu cevizli, çikolatalı, muzlu karışımı kek harcının içine katıp bir kaşık yardımı ile çırpmadan karıştırıyoruz. 
  7. Yağladığımız kalıba kekimizi döküyoruz.
  8. Yaklaşık 40-45 dk kadar pişiriyoruz. (Fırına göre değişkenlik gösterebilir.) Kürdanla kontrol ederek çıkartıyoruz.Soğumaya bırakıyoruz.
  9. Bitter çikolatayı benmari usulü eriterek çikolata sos yapıyoruz.
  10. Soğuyan keki kalıptan çıkartarak servis edeceğimiz tabağa alıyoruz. Üzerine sostan gezdirip dekoratif çikolatalarla süsleyerek servis ediyoruz.
Afiyetle & Sağlıkla,


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails