18 Aralık 2017 Pazartesi

OREOLU & MUZLU MAGNOLIA PUDING


Magnolia Puding, son dönemlerin favori tatlılarından.. 

Herkesin kendine ait bir magnolia tarifi oluştu. Bu da benim uygulamam..

Yılbaşı sofrasında hafif ama gösterişli bir sunumla misafirlerinize güzel bir tatlı alternatifi oluşturmak isterseniz buyurun;

Malzemeler:

  • 20 adet Oreo
  • 2 adet muz
  • 1 kg süt 
  • 6 tepeleme yemek kaşığı toz şeker (Şeker miktarı zevke göre ayarlanabilir)
  • 7 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket (200 ml) krema
  • 1 tepeleme yemek kaşığı tereyağ
Yapılışı :

  1. 15 adet oreoyu robotta çekip toz haline getiriyoruz. (İri taneli toz iyice ufalmadan)
  2. Muzları ince ince doğruyoruz.
  3. Bir kaseye sütün 3/4'ünü döküyoruz, tamamını dökmeyelim. Süte un, şeker ve vanilyayı ekliyoruz ve bir çırpma teli ile karıştırıyoruz.
  4. Bir tel süzgeçten süzerek bu karışımı bir tencereye alıyoruz. (Bu aşama topaklanmasın diye yapılıyor)
  5. Orta ısıda ateşte karıştırarak iyice koyulaşıncaya kadar pişiriyoruz.
  6. Pişen muhallebiye kremayı ve tereyağını ekliyoruz. Koyuluğuna göre azar azar süt de katarak yaklaşık 5 dk kadar yüksek hızda krem kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz.
  7. Ben hem böyle minik kuplarda yaptım hem de bir borcama yaptım. İkisi de servis için güzel oldu.
  8. En alta oreo kırıntısı döküp üzerine muhallebi, sonra muz ve yine kırıntı döktüm. En üste yine muhallebi koydum. Ayırdığım 5 oreoyu gelişigüzel şekilde elimle parçalayarak üzerini süsledim.
Afiyetle, sağlıkla


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails